The Super Mario Bros. Movie
Jeffry van Geel
Jeffry van Geel
Eigenaar / PR / Sales / Community-manager

De The Super Mario Bros Movie is een must-see voor iedere game-, film- en Mario-liefhebber die er is. Vol kleine herkenbare onderdelen waaronder items, personages en geluiden is dit een film die ook een tweede en een derde keer zeker niet gaat vervelen.

Vanaf morgen is The Super Mario Bros Movie in de Nederlandse bioscopen te zien. Deze eerste Super Mario-film is een frisse wind voor de Super Mario-franchise. Vrijwel alles is al gedaan met Mario, of een van de vele spin-offs, maar een film is na 38 jaar weer een nieuwe stap in het Mario-universum. Wij hebben de kans gehad om de Engelstalige versie van de film al te mogen zien en delen graag onze mening! Er zal niet in detail ingegaan worden op de verhaallijn van de film om spoilers te voorkomen en je zo volop zelf kunt genieten van de film!

The Super Mario Bros. Movie

Waar bij vergelijkbare films, afgeleid van games, zoals Detective Pikachu of Sonic, ervoor gekozen is om een live action-film met geanimeerde figuren te maken, is The Super Mario Bros. Movie volledig geanimeerd. Dit kan in eerste instantie kinderlijk overkomen, maar niets is minder waar! Door de keuze om het volledig geanimeerd te maken, heb je bij de meeste scènes juist echt het idee dat je naar een spel zit te kijken in plaats van een film, dit is een unieke ervaring voor zowel film- als gameliefhebbers. Ook de frustraties die je ervaart bij het spelen van Mario-spellen komen aan bod en zijn zeer herkenbaar.

De animaties zijn zeer mooi gemaakt en laten ons alleen maar hopen dat dit is wat we van de toekomstige Mario-games kunnen verwachten, mochten de makers overgaan op dergelijke graphics.

Als je een echte Mario-fan bent, jong of oud, zul je van het begin tot het eind op het puntje van je stoel zitten. Je krijgt de achtergrond van Mario en Luigi te horen en hoe zij van de ‘mensenwereld’ in het ‘Mario-universum’ terecht zijn gekomen. De film zit vol humor zonder kinderlijk te zijn. In de film komen vele bekende wezens voor uit verschillende Mario-games en zie je ook een hoop oudere voorwerpen die al enige tijd niet meer voorkomen in de nieuwe games. Iets wat het geheel alleen maar leuker maakt!

De film zit bomvol referenties naar andere Super Mario-spellen, maar ook vele andere (met name NES) Nintendo-spellen. Soms zijn er zoveel dingen gaande op hetzelfde moment, zoals actie en vele Easter eggs, dat je flink afgeleid wordt en de draad van het verhaal even kwijt bent. Deze film kun je dan ook vele malen opnieuw bekijken en elke keer weer iets nieuws ontdekken. Een ware traktatie voor de Nintendo-gameliefhebber.

Ben je een echte film-, Nintendo-, of gameliefhebber dan raden wij zeker aan om deze film te gaan bekijken in de bioscoop! Het zal ons niks verbazen als dit slechts het begin is van The Super Mario Bros. Movie-franchise en we nog vele avonturen gaan beleven met Mario op het witte doek!