Brothers: A Tale of Two Sons Remake

Brothers: A Tale of Two Sons Remake blijft trouw aan het origineel en ziet er prachtig uit.

Brothers: A Tale of Two Sons is een game die zeer hoog staat in de lijst met beste games die wij ooit hebben gespeeld. Wij waren dan ook heel erg blij toen Brothers: A Tale of Two Sons Remake werd aangekondigd. Wij gingen met deze game aan de slag en hieronder kun je lezen of dat is bevallen.

Brothers: A Tale of Two Sons Remake vertelt het verhaal over twee broers die hun moeder hebben verloren. Hun vader blijkt ook ziek te zijn en kan alleen gered worden door het water van de Tree of Life. De broers gaan op pad om het water te halen, maar het avontuur is niet zonder gevaar.

De gameplay in Brothers: A Tale of Two Sons Remake is best bijzonder, je moet namelijk beide broers tegelijk besturen. De ene broer bestuur je met de linker joystick en de ander met de rechter. Dit lijkt een stuk eenvoudiger dan dat het is. Het blijkt vaak genoeg dat gewoon naast elkaar lopen al een flinke uitdaging is. Het helpt vaak wel om de broers op de juiste plek te zetten, maar zelfs dan is het af en toe nog best uitdagend.

Je komt tijdens je avontuur verschillende puzzels tegen die je moet oplossen door de twee broers te gebruiken. Deze zitten vaak vrij slim in elkaar, maar moeilijk wordt het nooit. Na een klein beetje proberen kom je er vaak wel achter wat de bedoeling is. De puzzels zijn allemaal overgenomen uit de originele game en er zitten dus ook geen nieuwe in. Vaak zie je dat ontwikkelaars bij een remake wel wat nieuwe zaken toevoegen, maar dat is hier helaas niet gebeurd.

Wat natuurlijk wel anders is, zijn de graphics. Deze nieuwe versie ziet er een stuk mooier uit dan het origineel uit 2013. Heel gek is dat natuurlijk niet aangezien er meer dan tien jaar tussen de twee games zit. Gelukkig voelt de wereld nog net zo sprookjesachtig aan met deze grafische update. Heel af en toe hadden we wel last van een texture die wat moeite had met inladen of soms wat pop-in. Uiteindelijk was het maar minimaal en deed het geen afbreuk aan de ervaring.

Wat echt nieuw is, is de co-op-modus. In de game bestuur je twee broers dus het lijkt ideaal voor co-op en dat moeten de ontwikkelaars ook gedacht hebben. Dit blijkt vrij goed te werken, maar haalt toch wel een beetje weg wat de game eigenlijk zo uniek maakt. Het is leuk om een keer te doen, maar dan moet je eigenlijk wel eerst de game alleen hebben gespeeld voor de volledige ervaring.

Brothers: A Tale of Two Sons Remake blijft trouw aan het origineel, maar ziet er natuurlijk veel mooier uit. Mocht je het spel nog nooit gespeeld hebben, dan kunnen we deze remake van harte aanbevelen. Mocht je het origineel al hebben gespeeld, dan is dat wat lastiger. Het brengt naast de co-op-modus namelijk niet echt veel vernieuwingen met zich mee en de game uit 2013 is nog steeds prima te spelen op moderne consoles.

Brothers: A Tale of Two Sons Remake is voor deze review gespeeld op een PlayStation 5. De game is ook verkrijgbaar voor Xbox Series X|S en pc.