Doorgaan naar artikel
Microsoft heeft nieuwe backwards compatibility-plannen en richt speciale studio op
Erwin Voorn
Erwin Voorn
Eindredacteur
Profiel

Backwards compatibility is een belangrijk onderdeel van het Xbox-ecosysteem. Heel veel Xbox 360- en Originele Xbox-games zijn nu nog altijd speelbaar op de Xbox Series X|S en Xbox One, vaak zelfs met een verhoogde framerate en Quick Resume-functie. Een paar jaar geleden stopte Microsoft met dit programma omdat licentie-vereisten voor ‘de grenzen van de mogelijkheden’ zorgden. Windows Central heeft nu een e-mail van Xbox-president Sarah Bond ingelezen, waarin ze vermeldt dat er nieuwe backwards compatibility-plannen zijn en er zelfs een speciale studio is opgericht voor het behoud van oude games.

We have formed a new team dedicated to game preservation, important to all of us at Xbox and the industry itself. We are building on our strong history of delivering backwards compatibility to our players, and we remain committed to bringing forward the amazing library of Xbox games for future generations of players to enjoy.

Microsoft is inmiddels bezig met een nieuwe generatie Xbox-console en ook met nieuwe, krachtige hardware blijft het belangrijk dat oude games speelbaar blijven. Hoe deze nieuwe plannen er uit gaan zien wordt wellicht tijdens de grote Xbox-showcase in juni duidelijk gemaakt.