Doorgaan naar artikel
Recensie: mobiele LinkedIn update na 2 jaar
Maurice van Wordragen
Maurice van Wordragen
Profiel

Het leek jaren te duren en dat duurde het ook. LinkedIn heeft haar mobiele applicatie sinds 2011 niet meer geüpdatet. Vanaf deze week kunnen we aan de slag met een nieuwe design, swipe bewegingen en reclame in de app. Maar is dit wat professionals willen?

Vingersvlug swipen konden we al
De grootste verandering die de LinkedIn applicatie kent is de lay-out. Deze is in een nieuw jasje gestoken en kan nu eindelijk concurreren met overige social media platformen. Van een saai, maar zakelijk uiterlijk is LinkedIn naar een fris en creatief design gegaan. Leuk om te zien, maar werkt het ook?

 

[one_half][/one_half]

[one_half_last][/one_half_last]

De applicatie is verdeeld in twee schermen. De nieuwsfeed en je updates. Met een snelle swipe beweging naar rechts komen aan de linkerkant van het scherm je persoonlijke updates te staan. Via dit scherm kun je naar profiel, vacatures, instellingen, uitnodigingen, meldingen en updates. Dit ‘update’ scherm is aan je persoonlijke voorkeur aan te passen. Voeg sneltoetsen toe naar bijvoorbeeld groepen of connecties. Erg handig, het werkt gemakkelijk en snel. De swipe beweging stoort niet, al moet je wel weten dat de mogelijkheid er is.

LinkedIn is meer dan je online CV
Voorheen was het zoeken van een baan de voornaamste reden dat LinkedIn werd gebruikt. Het nieuwe design van de applicatie benadrukt nog eens dat LinkedIn meer is dan alleen een online CV. Met de mogelijkheid om kennis en interessanten artikelen te delen begint het steeds meer te lijken op een echt platform. Met de “interessant” knop, reageer optie en reclame tussendoor heeft LinkedIn iets weg van Facebook. Een vergelijking die LinkedIn wellicht niet graag ziet gebeuren komt met de nieuwe update wel heel dichtbij.

De advertenties die sinds de update tussen de nieuwsfeed zijn geplaatst zullen nog niet voor iedereen zichtbaar zijn. LinkedIn is nog aan het experimenteren hoe ze deze het beste toe kunnen passen. Reclame in onze nieuwsfeed is geen onbekend iets, Facebook maakt er namelijk ook al een tijdje gebruik van.

LinkedIn heeft met haar nieuwe design de gebruikers verrast met een verfrissende applicatie die als nieuw aanvoelt. Naast de reclame die toegevoegd zal worden in de app is er weinig op aan te merken. Het uiterlijk is verbeterd, met het behouden van de functies. LinkedIn nog niet op je mobiel? Download de app dan nu voor  iOS of Android.