Doorgaan naar artikel
Impressie: XCOM Enemy Within
Maurice van Wordragen
Maurice van Wordragen
Profiel

De ervaring van XCOM: Enemy Uknown wordt uitgebreid met nieuwe content in XCOM: Enemy Within. Tijdens een presentatie, gevolgd door een speelsessie hebben wij op de Gamescom al even kunnen proeven van al dit nieuws.

Nieuwe wapens, gameplay, vijanden en omgevingen: de XCOM- ervaring die we tot nu toe kennen wordt op 15 november uitgebreid met Enemy Within. De nieuwe wapens en vijanden die toegevoegd zijn hebben grote gevolgen voor het tactisch en strategisch verloop van de game. Tijdens de demo werd het onderscheid tussen de doorgewinterde XCOM spelers en de nieuwelingen al snel duidelijk. XCOM Enemy Within spelen zonder na te denken is geen optie.

De MAC-soldier valt bij het starten van de demo gelijk op. Dit is een soldaat in een groot en sterk pak met de mogelijkheid om vijanden meters ver weg te slaan. Dit ziet er niet alleen vermakelijk uit, maar komt goed van pas tegen de nieuwe vijanden.  Bestaande groepsleden hebben ook nieuwe vaardigheden gekregen. Een goed voorbeeld hiervan is de sniper die nu een stuk makkelijker op hoge plekken in het level komt door net iets hoger te springen. 2K belooft dat fans gemiddeld drie tot vier extra playthroughs nodig hebben voordat ze al het nieuwe materiaal tegen komen. Of XCOM: Enemy Within ook echt bijna onbeperkt herspeelbaar is zien we op 15 november wanneer deze beschikbaar zal zijn voor de PC, Xbox 360, Playstation 3 en Mac.