Skyrim: Special Edition

Skyrim: Special Edition is een mooie en vermakelijke game voor ieder die dit pareltje heeft gemist in 2011. Toch voegt de remaster weinig toe aan de ervaring.

Skyrim: Special Edition is een remaster van Skyrim, het vijfde deel uit de Elder Scrolls-serie, dat in 2011 is uitgekomen. Deze versie bevat alle DLC en heeft grafisch een update gekregen. Alle textures zijn opgepoetst waardoor het spel er geweldig uitziet. Ondanks alle updates en DLC voelt dit spel wel een beetje als mosterd na de maaltijd.

Het spel oogt fantastisch. Wederom begin je als gevangene op weg naar executie, maar dit wordt door een aanval van een draak verstoord. Hierna begint je avontuur in de prachtige wereld van Skyrim. Het voelt allemaal vertrouwd en het ziet er mooi uit. Echter hebben de meeste van ons dit vijf jaar geleden ook al ervaren.

Voor iemand die het spel vijf jaar geleden al grijs heeft gespeeld, biedt het niets nieuws. Het ziet er leuk uit, maar de rest van de game is weinig tot niet opgepoetst. De animaties zijn hetzelfde, de engine is hetzelfde, de game is in de kern hetzelfde. Dit alles resulteert in een game die er leuk uitziet, maar nog steeds de vele slordigheidsfoutjes bevat zoals de game eerder ook had. Soms valt een personage door de vloer of vliegt een draak dwars door de muren van een kasteel.  Sommigen noemen het de Bethesda-magie, anderen storen zich hier enorm aan. Hoe dan ook is het slordig om vele foutjes te laten zitten in een game die in de afgelopen vijf jaar geheel verbeterd had kunnen worden. Hierdoor valt het op dat dit eigenlijk een game is uit 2011 en niet uit 2016.

Skyrim Special Edition

Als je Skyrim nog nooit hebt gespeeld, is dit de perfecte collectie om het te proberen en je zult geen spijt hebben; het is een top game en dit keer ziet het er nóg mooier uit. Heb je echter elke uithoek van Skyrim al een keer ontdekt in de afgelopen vijf jaar, dan biedt dit spel niet veel nieuws. Skyrim: Special Edition is een geweldige ervaring en een aanrader voor iedereen die het origineel gemist heeft. Hoe dan ook maakt dit spel het verlangen naar een nieuwe Elder Scrolls alleen maar groter.