Fruit Ninja VR

Fruit Ninja VR is een heerlijk simpel spel voor iedereen die VR wil uitproberen. Dankzij leaderboards, meerdere modussen en komende updates blijft het spel voor een lange tijd leuk.

Fruit Ninja VR is de Virtual Reality-versie van het populaire spel van HalfBrick op mobiele apparaten. Het spel is al een tijdje uit voor de HTC Vive, maar is nu ook uit voor PlayStation VR. In Fruit Ninja VR moet je met je zwaarden fruit doorsnijden. Dit klinkt simpel, maar zodra er ook bommen in het spel komen, wordt het ineens een stuk moeilijker. Deze review betreft de Vive versie, maar de PSVR versie is identiek.

In Fruit Ninja VR zijn vrijwel dezelfde spelmodussen beschikbaar als voor de mobiele versie. Je hebt Classic, waarbij je geen enkel stuk fruit mag laten vallen en geen enkele bom mag raken. Hier moet je zo lang mogelijk overleven. Je hebt Arcade, waarbij je naast het fruit ook powerups krijgt. Aan deze modus zit een tijdslimiet. Je hebt ook Survival, waarbij je ook geen fruit mag laten vallen, maar hierbij schieten vliegende robots het fruit naar je. De laatste modus is Zen, en hierbij kun je in bepaalde tijd gewoon fruit kapot maken zonder poespas.

Fruit Ninja VR

Het spel oogt leuk en de besturing is soepel. Het doorsnijden van het fruit is erg bevredigend en je kunt je zwaard ook als spies gebruiken. De bommen kun je met je zwaard van je af duwen, al werkt dit niet altijd optimaal. Soms duw je rustig, maar ontploffen ze en de andere keer gaan ze niet af als je ze per ongeluk keihard door midden hakt. De verschillende modussen zorgen ervoor dat iedereen plezier aan Fruit Ninja VR kan beleven. Hierdoor zullen zowel gamers als nieuwkomers het naar hun zin hebben met dit spel.

Het spel is gemaakt voor korte potjes waarbij leaderboards ervoor moeten zorgen dat je vaker gaat spelen. Dit werkt lichtelijk verslavend omdat je toch altijd nét iets beter wilt worden. Fruit Ninja VR wordt ook regelmatig geupdate met nieuwe snufjes. Zo is er met kerst een nieuw zwaard en was met Halloween alles in het bijpassende thema gekleed. Zodoende blijft het toch interessant om Fruit Ninja VR na enige tijd weer te spelen. Door deze extra’s voelt het spel toch fris ondanks de enigszins simpele gameplay.

Fruit Ninja VR is een vermakelijke game voor tussendoor of als je weinig tijd hebt. Ook is het een ideaal ter introductie van VR voor mensen die er onbekend mee zijn.