The Hollars

De tragikomedie The Hollars is vermakelijk, maar de wat afstandelijke regie en het clichématige scenario maken het nooit echt memorabel.

The Hollars is nu te koop op Blu-ray en DVD.

De mensen die weten wie John Krasinski is, kennen hem waarschijnlijk van de serie The Office. De acteur speelt vooral veel bijrollen, maar de kans is groot dat hij in de komende jaren meer naar de voorgrond zal treden. Dit zou zowel als acteur als als regisseur kunnen gebeuren, twee rollen die hij ook bij The Hollars voor zijn rekening nam. Onlangs werd ook aangekondigd dat hij aan het roer staat van A Quiet Place. Krasinski werkt voor die film samen met zijn partner, actrice Emily Blunt.

Wanneer John Hollar (John Krasinski) te horen krijgt dat zijn moeder ernstig ziek is, haast hij zich naar zijn geboorteplaats. Sally Hollar (Margo Martindale) heeft een ernstige hersentumor en zal niet lang meer te leven hebben. Dit tot groot verdriet van haar man Don Hollar (Richard Jenkins) en Johns broer Ron Hollar (Sharlto Copley). De familieleden hebben ook hun eigen problemen, zo krijgt Don te maken met een failissement en ziet Ron zijn kinderen niet. Ondertussen verwachten John en zijn vriendin Rebecca (Anna Kendrick) ook nog ieder moment een kind.

The Hollars

The Hollars is een prima film die nooit helemaal zijn potentie waarmaakt. De film ziet er verzorgd uit, het camerawerk is degelijk en de cast levert goed werk. Krasinski balanceert de verschillende verhaallijnen op uitstekende wijze en weet je al snel in de personages geïnteresseerd te krijgen. De goede fundering maakt de film vermakelijk, maar voorkomt niet dat het wat veilig en cliché aanvoelt. Hierdoor wordt nooit echt veel indruk gemaakt.

Door de verschillende verhaallijnen en het spaarzame gebruik van echte close-ups voelt het altijd alsof we verhaal vanaf een afstandje bekijken, maar ook het script bevat eigenlijk geen memorabele momenten. De tragikomedie is nooit heel grappig en ook nooit echt droevig, terwijl bepaalde gebeurtenissen zich hier wel voor lenen. Een prima film om eens gezien te hebben, maar waarschijnlijk niet een die je vaak zal willen herbekijken.