Leisure Suit Larry: Wet Dreams Don’t Dry
Johan van de Westerlo
Johan van de Westerlo
Techredactiemanager

CrazyBunch heeft met Leisure Suit Larry: Wet Dreams Don't Dry een prima uitbreiding op de serie weten te maken. Voor de fans voelt het als vanouds en dit is ook precies waar ze op doelen. Het is wellicht geen game die voor jongeren interessant zal zijn, want er is geen actie maar voornamelijk wat klikwerk en lezen. Maar de seksistische opmerkingen en schunnige humor is waar we het bij Leisure Suit Larry voor doen.

Ruim vijf jaar geleden mochten we aan de slag met Leisure Suit Larry: Reloaded, een remake van het eerste deel wat inmiddels al ruim dertig jaar oud is. De ontwikkelaars van CrazyBunch hebben de handen ineengeslagen en zijn begonnen met het maken van een nieuw deel, wat geen HD-remake is, maar een vervolg op wat we al kennen. In Leisure Suit Larry: Wet Dreams Don’t Dry worden we daarom ook meegenomen naar de dag van vandaag. Maar is dit wel zo fijn voor een man als Larry die jarenlang heeft stilgezeten?

Al voordat je met de game aan de slag gaat, wordt er een simpele vraag gesteld. Ben je oud genoeg om het spel te spelen? Dit is uiteraard omdat het hele spel wat erotisch getint vanwege de zoektocht naar de ideale vrouw waarbij Larry zijn maagdelijkheid verliest en een echte man wordt. Uiteraard geven we aan dat we oud genoeg zijn, maar dit is ook de enige optie waarbij je verder kunt gaan. Vervolgens krijg je een aantal vragen die je enkel kunt weten als je ook daadwerkelijk oud genoeg bent (of je zoekt de antwoorden op internet). Na het beantwoorden van de vragen kunnen we eindelijk aan de slag.

In Leisure Suit Larry: Wet Dreams Don’t Dry start je in een donkere ruimte waar enkel een schaduw te zien is van een lange slome man, waar we enkel van kunnen aannemen dat het Larry Laffer is. Na enkele simpele handelingen te hebben verricht, hebben we wat meer licht en worden we middels een lift bovengronds gebracht. Zo komen we bij de louche bar Lefty’s uit waar Larry nog goede herinneringen aan heeft. Na enkele conversaties en een kleine zoektocht vindt Larry op de grond bij het toilet een smartphone, maar hij weet eigenlijk niet goed wat het is. Hij heeft namelijk behoorlijk wat jaren onder een steen geleefd en is niet op de hoogte van de hedendaagse technologieën. De smartphone is voorzien van Pi, een hologram op de PiPhone en zij vraagt je om het toestel terug te brengen naar Bill Jobs, de ontwikkelaar van het toestel. Hier ontmoet Laffer de charmante blondine Faith, de assistente van Bill. Hij is direct hoteldebotel en wil maar één ding: haar in bed krijgen. Vanaf hier begint het echte werk en zullen we aan de slag moeten gaan met puzzels, het verzamelen van voorwerpen en vooral luisteren naar de ietwat perverse gesprekken tussen Larry en andere personages.

Zoals we gewend zijn van de serie, voert de schunnige humor de boventoon. Larry beschikt over een flink arsenaal aan goedkope oneliners waarmee hij de vrouwtjes probeert te versieren. Tevens zorgt hij er vaak ook zelf voor dat ze hem eerder vervelend vinden dan aantrekkelijk. Zijn witte jaren ’70-outfit draagt hier dan ook een flink steentje aan bij. Deze punten zijn ook direct het belangrijkst om dit spel tot een succes te maken in de serie. Het is namelijk een point-and-click-game waarbij je voornamelijk met je muis de omgeving aftast en klikt op voorwerpen om er vervolgens iets mee te kunnen doen. Je voert gesprekken en je kiest uit enkele voorgedefinieerde antwoorden welke jij het meest toepasselijk vindt. Dit zorgt er daarentegen wel voor dat er vrijwel geen actie of spanning aanwezig is en dat dit puur een game is die je even tussendoor speelt in je luie bureaustoel op een zondagavond. De puzzels eisen af en toe wel wat zoek- en denkwerk, maar ze zijn niet bijzonder ingewikkeld waardoor je niet al te gauw zult vastlopen in de zoektocht naar de droomvrouw van Larry.

Leisure Suit Larry: Wet Dreams Don't Dry

Grafisch gezien is Leisure Suit Larry: Wet Dreams Don’t Dry absoluut geen hoogstaande game, maar dit is ook niet zo erg. Dit hoort nu eenmaal bij de serie en daar moet deze game het ook niet van hebben. Sterker nog, de cartoonachtige setting heeft wel iets wat bij deze game past. Larry Laffer wordt echt neergezet als een geile oudere man die al te lang maagd is. Er wordt ook slim gespeeld op de benamingen en het gebruik van hedendaagse platformen en apparaten. Zo wordt Larry min of meer verplicht de app Timber te gebruiken om zijn dates te regelen waarmee hij vervolgens de sappige foto’s op Instacrap plaatst. Ook bij de naam PiPhone en Bill Jobs weet iedereen waar het eigenlijk vandaan komt. Deze leuke woordspelingen zorgen er samen met de schunnige humor en geile gedachten van Larry Laffer voor dat je je stiekem toch wel uren vermaakt tijdens deze bijzondere zoektocht naar de ware.

Leisure Suit Larry: Wet Dreams Don’t Dry is voor deze review gespeeld op pc. De game is niet beschikbaar op andere platformen.