Sega Mega Drive Classics

Sega Mega Drive Classics blijft een prima verzameling van toffe games van vroeger. Helaas is er niks extra's, dus voelt de Switch-versie toch als wat mosterd na de maaltijd. Als spel zelf is het vier sterren, maar omdat het ruim een half jaar heeft gekost voor deze versie is verschenen, halen we een ster eraf.

Nadat we eerder al getrakteerd werden op drie kwartier aan gameplay, mochten we nu zelf met Sega Mega Drive Classics aan de gang. Met ruim 50 spellen uit de klassieke tijd van Sega’s bekendste console, is er genoeg om je zoet te houden. Deze verzameling kwam eerder ook uit voor PlayStation 4, Xbox One en pc, waar je de review van hier kunt lezen. Nu is de collectie dus eindelijk ook voor de Nintendo Switch uitgebracht. Lees hier of deze versie veel verschilt van de vorige uitgaven.

Sega Mega Drive Classics

Na het introscherm, verschijnt de slaapkamer waarin jij je bevindt. Het moet het nostalgische gevoel geven van vroeger, dat je rustig op je eigen kamer met je hippe consoles kon spelen. Dit keer kun je van ruim 50 spellen genieten van de Sega Mega Drive, of Genesis, zoals de console in Amerika heette. Van klassiekers als Sonic the Hedgehog en Altered Beast tot minder bekende spellen als Dynamite Heady en Alien Soldier. Een aantal spellen zijn zelfs online te spelen met anderen.

Er is niet veel anders in vergelijking met de versie die eerder is uitgebracht voor de andere consoles, dus het heeft weinig zin om volledig in detail te treden over alle toevoegingen en extra’s. Naast alle spellen zijn er voor een hoop spellen uitdagingen toegevoegd om te behalen, allerlei opties om de scherminstellingen aan te passen en de mogelijkheid om terug te spoelen en tussendoor op te slaan. Ook is er een spiegelmodus, om alle spellen gespiegeld te kunnen spelen als extra moeilijkheid. De Switch-versie verschilt niks van wat we al kenden, alleen is het nu ook onderweg te spelen. Helaas zijn er geen nieuwe toevoegingen in wat voor vorm dan ook, geen nieuwe spellen, functies of andere zaken.

Sega Mega Drive Classics

De Switch weet alle spellen prima te draaien, al is het soms te merken in de handheld-modus dat Sega Mega Drive Classics hapert tijdens het laden van spellen. Gelukkig is dit zelden merkbaar, aangezien je dan toch wacht tot je kunt spelen. Verder is de omgeving buiten de games iets te korrelig voor het kleine scherm, maar in tv-modus ziet het er hetzelfde uit als op de andere consoles. Middels het touchscreen kun je overigens ook in de kamer rondkijken, maar verder heeft dat geen functie.

Mocht je ooit een dergelijke verzameling van Sega’s beste spellen hebben gemist, dan is dit de ideale kans om een aantal toppers te spelen. Mocht je het al eens eerder hebben gekocht, dan zal dit niks bijzonders bijdragen, tenzij je deze games erg graag wilt kunnen meenemen dankzij de Switch. Zodoende een erg leuke collectie, mits je het nog niet eerder hebt gespeeld. Al met al is Sega Mega Drive Classics verder prima een verzameling, maar de Switch-versie voegt geen nieuwe elementen toe.

Sega Mega Drive Classics is voor deze review gespeeld op een Nintendo Switch. Het spel is al enige tijd ook beschikbaar voor PlayStation 4, Xbox One en pc.