Little Friends: Dogs & Cats

Little Friends: Dogs & Cats is dé manier om je hond of kat te pimpen. Het is overduidelijk bedoeld voor de allerkleinsten en voor die doelgroep is het prima. Alle anderen zullen na een uurtje wel weer uitgespeeld zijn.

Kort na het uitbrengen van de Nintendo DS, verscheen Nintendogs. Het spel bleek behoorlijk populair bij kinderen en ook voor de Nintendo 3DS verschenen er meerdere delen. De nieuwste console van Nintendo moest het helaas nog steeds zonder puppy-simulator doen, maar gelukkig stapt ontwikkelaar Imagineer in het gat dat Nintendo heeft laten liggen. Kunnen we onze echte puppy vervangen voor een digitale versie? Wij gingen voor je aan de slag met Little Friends: Dogs & Cats.

Het is misschien een beetje te veel eer om Little Friends: Dogs & Cats een volwaardige game te noemen, het zou zo een minigame kunnen zijn uit Yakuza Kiwami 2, want zo klein is het. Als speler kun je in het begin kiezen uit zes verschillende hondenrassen en zul je je puppy moeten opvoeden net zoals je dat in het echt zou doen. Dit doe je door met hem te spelen, hem te aaien, te voeren etc. Alles wat je zou verwachten bij een normale puppy, kun je ook doen bij je digitale vriendje. Door het voltooien van dit soort opdrachten, krijg je ervaringspunten waarmee je weer een hoger level kunt bereiken. Op die manier speel je weer nieuwe dingen vrij, zoals spelletjes, kledingstukken en andere dieren. Je kunt bijvoorbeeld pas na het bereiken van level 15 kiezen voor een klein poesje. Uiteindelijk zijn er zo’n negen verschillende dieren (zes honden en drie katten) om uit te kiezen en je kunt er in totaal twaalf tegelijkertijd bezitten.

Het zit allemaal vrij eenvoudig in elkaar en behoeft weinig uitleg, niet zo gek natuurlijk want dit spel lijkt gemaakt voor de allerkleinsten. Op deze manier kunnen ze zich richten op wat echt belangrijk is, namelijk het aankleden van je huisdier. Deze game bevat 600 verschillende voorwerpen die je kunt gebruiken om je hond of kat te pimpen. Zo zijn er jurkjes, hoedjes, brillen en nog veel meer dingen die je kunt kopen in de shop. Binnen de kortste keren heb je een complete garderobe voor je vriendjes en zien ze eruit om door een ringetje te halen. Helaas zul je ook moeten zorgen dat de dieren blijven eten en drinken en kun je niet alleen je tijd besteden aan verkleden.

Little Friends: Dogs & Cats is een enorm kleine game en vooral bedoeld voor de allerkleinsten. Zij zullen zich de nodige uurtjes kunnen vermaken met het spelen met hun nieuwe vriendjes, maar vooral met het aankleden van de dieren. Al met al is het een prima substitutie voor Nintendogs, maar verwacht geen game die je leven zal veranderen.

Little Friends: Dogs & Cats is voor deze review gespeeld op de Nintendo Switch. De game is exclusief voor dit platform beschikbaar.