Doorgaan naar artikel
Luigi’s Mansion 3-speelsessie
Joost Klein Middelink
Joost Klein Middelink
Gameredacteur / Bordspellenredactiemanager / Eventmanager
Profiel

Conclusie

Ondanks dat we maar eén level uit Luigi's Mansion 3 konden spelen, gaf dat ons wel het gevoel dat deze game erg tof gaat worden. We hopen wel dat de speler voldoende uitleg krijgt omtrent alle vaardigheden gedurende het spel. De manieren waarop Luigi zichzelf moet weten te redden en de verschillende thema's van alle levels zullen ervoor zorgen dat het weer een prachtig avontuur gaat worden.

Vorige woensdagochtend mochten wij een korte demo spelen tijdens de Luigi’s Mansion 3speelsessie op het hoofdkantoor van Nintendo. Hier kun je onze indruk lezen van een level uit de game.

Luigi's Mansion 3-speelsessie

We mochten aan de slag met de tuinverdieping van het spookhotel waar Luigi dit keer naar toe is gelokt. Bij binnenkomst zagen we meteen een hoop prachtige bloemen in een hal, waar we even kort de besturing konden oefenen. Er waren een hoop vaardigheden die we konden gebruiken, dus we vermoeden dat dit level ergens in het midden van het spel was. Daardoor moesten we even wennen aan alle verschillende mogelijkheden om het gebied te doorlopen.

We gingen een grote hal binnen, waar zich de liftknop bevond die wij moesten hebben. Natuurlijk ging dat niet zo makkelijk, want er was een spook die de planten verzorgde en deze zorgde ervoor dat onze liftknop werd opgeslokt door een gigantische plant. Zodoende moesten wij een weg omhoog zoeken om ons belangrijke voorwerp te zoeken.

Tijdens de Luigi’s Mansion 3-speelsessie gaf Nintendo aan dat we ook samen konden spelen en met een druk op de knop kwam Gooigi tevoorschijn. Daarmee werd ook duidelijk dat Luigi’s Mansion 3 vrijwel volledig met twee spelers te ervaren is. De toevoeging van Gooigi zorgt ervoor dat een tweede speler het speelplezier vergroot, maar absoluut niet noodzakelijk is om de volledige game te kunnen spelen.

Luigi's Mansion 3-modus

Ondanks dat we de eerste twee delen veel hebben gespeeld, was het af en toe even uitzoeken wat we precies konden doen om verder te komen. Dat kwam voornamelijk vanwege vaardigheden waar wij niks van wisten. Nintendo vertelde over deze zodra we het nodig leken te hebben, maar we hopen dat het in de game zelf ook voldoende wordt uitgelegd, anders zullen we nog lang speuren naar oplossingen. De verschillende manieren waarop we verder konden komen, waren wel erg gevarieerd, want bij elk obstakel konden we weer wat nieuws proberen.

Na een deel van het tuin-level, konden we de baas van het gebied tegemoet gaan. Dit spook probeerde met een duivelse plant jou te pakken en we moesten hem uitschakelen met behulp van een zaag. Om de baas te verslaan, moesten we goed kijken hoe we de plant konden lokken, zodat we genoeg tijd hadden om deze te verslaan. Dat lukte uiteindelijk en zo grepen we de belangrijke liftknop uit zijn klauwen. Daar stopte onze Luigi’s Mansion 3-speelsessie , maar we konden een goede indruk krijgen van het volledige spel.

De omgevingen zien er prachtig uit. Het wekt een spookachtig gevoel op, maar behoudt toch de klassieke sfeer uit de serie en de lichteffecten helpen enorm bij het karakter van een hotel vol spoken. Het samenwerken met Gooigi, gespeeld door jezelf of een tweede speler, is een leuke mogelijkheid die nieuwe perspectieven biedt en de hoeveelheid vaardigheden van Luigi zijn weer toegenomen. We hopen alleen dat we terug kunnen vinden hoe alles werkt, maar dat komt vast goed. We kunnen in ieder geval niet wachten tot Luigi’s Mansion 3 voor de Nintendo Switch verschijnt op 31 oktober.