Wattam-interview met Keita Takahashi onthult releasedatum van 17 december

Rutger Engel, 13 november 2019
Profiel

Via een Wattam-interview van het PlayStation Blog samen met Keita Takahashi is de exacte releasedatum van de game onthuld: 17 december. We wisten via een eerdere aankondiging al wel dat Wattam die maand zou verschijnen, maar de precieze dag bleef nog uit.

In het interview wordt verder helaas vrij weinig interessants onthuld, omdat de interviewer hele specifieke vragen stelt die de droge Keita Takahashi met één zin ontkracht. Het onderstaande stuk over de muziek van het spel is echter wel de moeite waard, dus die hebben we er voor je uitgehaald:

PSB: The music in your games is always so delightful! Can you tell us what kind of work went into building out Wattam’s soundtrack?
KT: We have tried making an interactive music system in Wattam. Each location (“locations” are also “people” though) has its own music, and every person has its own instrument sounds. So you can listen to different music and instruments by selecting different people and being at different locations. And if you connect to other people, all instrument sounds are mixed well with the music, which you might need to pay attention to in order to notice that change, but it’s fun, and you might want to connect with all people to hear all the different music.

My wife composed the theme song. I wanted to sync the theme song to tutorial sequence, so the music had to be separated into some segments to sync with the tutorial progression. I was a bit worried if the theme song will be a good one, but she made a really good theme song despite such a condition.

Wattam is een vrij uniek spel waarin je als een wezentje genaamd Mayor speelt. Hij is eenzaam en het is daarom aan jou om andere wezens te ontdekken en vrienden te worden. Keita Takahashi ken je wellicht van Katamari Damacy.