Warriors Orochi 4 Ultimate

Warriors Orochi 4 Ultimate is een sterke uitbreiding voor de mensen die al fan waren van het origineel.

Als er een ding is waar je vanuit kan gaan met de Musou-games van Omega Force, dan is het dat ze altijd na een tijdje een soort ultieme versie krijgen. Zo kreeg je na Dynasty Warriors 8Dynasty Warriors 8: Xtreme Legends. Gelukkig is dit ook het geval voor de crossover Warriors Orochi 4Met Warriors Orochi 4 Ultimate moet dit hoofdspel genoeg uitgebreid worden om fans weer van tientallen, of zelfs honderden uren speelplezier te voorzien. Of dat ook daadwerkelijk gelukt is, lees je in deze review.

Warriors Orochi is de crossover tussen Samurai Warriors en Dynasty Warriors waarbij ook nog een boel mythologische figuren komen kijken. In Warriors Orochi 4 kan je elk personage vinden dat ooit onderdeel is geweest van een van deze twee reeksen, evenals alle figuren die speciaal voor Orochi zijn gemaakt. We waren al erg te spreken over het hoofdspel, dus wat kan deze Ultimate-versie nog extra doen om het allemaal beter te maken? Warriors Orochi 4: Ultimate komt met een paar extra scenario’s om het hoofdverhaal bij te staan, evenals een Infinity Mode, nieuwe speelbare personages en nog wat extra’s.

Je krijgt een paar extra hoofdmissies om door te spelen, samen met wat optionele scenario’s die het al bestaande hoofdverhaal versterken. Dit is allemaal van dezelfde kwaliteit die je van de rest van de game gewend bent en is vooral even een leuke manier om weer aan het spel te wennen. Verder ben je vrij snel klaar met deze extra missies. Ultimate draait wat ons betreft veel meer om alle features die simpelweg de gehele speelervaring versterken, of je je nou bezig houdt met oude of nieuwe content.

Warriors Orochi 4 Ultimate-gameplay

Zo kan elk personage veel meer niveaus verkrijgen dan voorheen. Vind jij het dus leuk om iedereen tot het hoogste niveau te trainen? Dan ben je wel weer even zoet. Of denk aan het feit dat je elk personage nu gebruik kan laten maken van een Sacred Treasure naar keuze. Sacred Treasure zijn mythologische wapens die je vechters kunnen gebruiken om toegang te geven tot magische aanvallen. Nu kwam het regelmatig voor dat de Sacred Treasure die je favoriete personage gebruikte, niet goed samenging met zijn vaardigheden of dat je die gewoon niet zo tof vond. Het feit dat je nu precies zelf kan kiezen, zorgt gevoelsmatig voor een gigantische hoeveelheid nieuwe mogelijkheden om al je favoriete vechters op andere manieren te gebruiken.

Daarnaast is er nog een nieuw type Infinity Mode toegevoegd. Hierin krijg je bepaalde doelen om te voltooien in verschillende levels. Dit is eigenlijk iets dat je, zoals de naam al zegt, eindeloos kan blijven spelen voor ervaringspunten voor je commandanten en upgradematerialen voor al je wapens. Echt oneindig is de modus daarom niet, maar het nodigt wel uit om door te blijven spelen, iets dat zeker welkom is in een hack-and-slash-game als deze.

De nieuwe speelbare personages zijn tof, maar of deze de moeite waard zijn hangt er maar net vanaf of ze je liggen of niet. Zo zijn wij persoonlijk erg fan van Hades, maar zal een ander juist wild worden van Gaia, of helemaal niet. In totaal zijn er zeven nieuwe toevoegingen.

Warriors Orochi 4 Ultimate is vooral een toffe uitbreiding voor de mensen die al veel hielden van het hoofdspel en een excuus zochten om er nog tientallen uren in te gaan stoppen. De Infinity Mode, het meer kunnen trainen van je commandanten en het kunnen kiezen van je Sacred Treasures zijn toevoegingen die het spel enorm fris houden en ervoor zorgen dat ook wij weer flink bezig zijn geweest met deze Musou-crossover.

Warriors Orochi 4 Ultimate is voor deze review gespeeld op de PlayStation 4. De game is beschikbaar op PlayStation 4, Xbox One en pc.