Hitman 3: Seven Deadly Sins – Greed

Deze eerste episode van de Seven Deadly Sins voor Hitman 3 geeft je een leuke reden om de game weer eens op te starten. Wel voelt het door de beperkte hoeveelheid content nog niet helemaal de prijs waard. Het is even afwachten of alle zeven episodes bij elkaar dat gevoel kunnen wegnemen.

Hitman 3 werd niet al te lang geleden goed ontvangen en het is dan natuurlijk niet zo gek dat de ontwikkelaar en uitgever op zoek gaan om nog wat extra inkomen op zo’n game te genereren middels DLC. Deze is nu gearriveerd in de vorm van de Seven Deadly Sins. Deze DLC in de vorm van de zeven hoofdzonden, stuurt je met nieuwe doelen de bestaande wereld van Hitman 3 in. Voor de eerste episode keren we terug naar Dubai om de hoofdzonde hebzucht te beleven.

Het hoofdgerecht van de game bestaat uit een nieuwe Escalation Contract, waarin je in het Dubai-level de nodige doelen om moet leggen om zo hun greedy little coins te verzamelen. Daarmee kun je tijdens het spelen nieuwe zaken kopen die het omleggen van het volgende doel makkelijker maken, hoewel dat geen verplichting is. De opdrachten lopen op qua moeilijkheid en dwingen je ook om je slachtoffers op een bepaalde manier naar het hiernamaals te sturen. Het geeft je een nieuwe reden om nogmaals Dubai te verkennen en je zult ongetwijfeld op plekken komen die je nog niet eerder zag. Wel voelt de DLC als een beetje makkelijk, omdat het eigenlijk toch wel in de buurt komt van contracts die spelers zelf kunnen maken, zij het met wat extra opties die normaal niet beschikbaar zijn.

Voor de gelegenheid heeft IO Interactive Agent 47 in een shiny nieuw jasje gestoken in een toepasselijke gouden kleur. Ook visueel is er een soort van gouden filter over de game heen gezet, om nog meer de hoofdzonde hebzucht uit te stralen. Wij vonden het een leuk detail, al worden veel zaken er niet bepaald duidelijker op.

Mocht je een reden zoeken om Hitman 3 opnieuw in te duiken, dan zijn de Seven Deadly Sins een leuke aanleiding. Hoewel de prijs met bijna dertig euro best fors is voor de hoeveelheid content die je uiteindelijk krijgt, ben je de komende tijd (de andere zes episodes verschijnen in de komende weken) toch wel weer even onder de pannen met Agent 47.