PAW Patrol De Film: Avonturenstad heeft je nodig

PAW Patrol De Film: Avonturenstad heeft je nodig doet niet echt iets nieuws. Het verhaal is anders en je kunt met het nieuwe personage Liberty spelen, maar dat is het dan ook. Uiteindelijk blijft het nog steeds een prima spel voor de allerkleinsten.

Als je kleine kinderen hebt of je hebt neefjes of nichtjes, dan heb je vast weleens gehoord van PAW Patrol. In deze tv-serie beleven puppies de meest uiteenlopende avonturen. Er verschijnt ook met enige regelmaat een film en dat is dit jaar ook weer het geval. Outright Games heeft van Nickelodeon de opdracht gekregen om een bijbehorende game, PAW Patrol De Film: Avonturenstad heeft je nodig, te maken en wij hebben deze voor jou gespeeld.

Ryder en de PAW Patrol komen erachter dat Burgemeester Humdinger een drukke metropool heeft overgenomen en jij moet in actie komen om dit tegen te gaan. PAW Patrol De Film: Avonturenstad heeft je nodig bestaat net zoals het vorige deel uit een hoofdmissie en verschillende minigames. De hoofdmissie is verdeeld in een aantal hoofdstukken. Je bent hierin vooral bezig met het verzamelen van hondenkoekjes en onderweg kom je een aantal obstakels tegen die je alleen kunt overwinnen door de juiste puppy te kiezen. Het lijkt echt precies op PAW Patrol: Mighty Pups Save Adventure Bay en daar is op zich niets mis mee, FIFA komt er namelijk ook ieder jaar mee weg.

We waren hier graag dieper ingegaan op alle nieuwe elementen van deze game, maar buiten het verhaal, het menu en het nieuwe personage Liberty, is er gewoon weinig nieuws onder de zon. Je kunt het spel nog steeds helemaal in het Nederlands spelen en ook de co-op-modus is weer aanwezig, maar helaas heeft deze nog steeds geen split-screen. Zelfs een groot deel van de mini-games is overgenomen uit het vorige deel, met hier en daar een hele kleine aanpassing, Pup Pup Boogie is bijvoorbeeld een stukje langer dan voorheen. Al met al zijn het allemaal minimale aanpassingen, maar dat is ook niet zo gek aangezien de vorige game eind vorig jaar verscheen.

PAW Patrol De Film: Avonturenstad heeft je nodig is net zoals de vorige game best leuk voor de doelgroep. Het lijkt enorm veel op het vorige deel, maar dan met een ander verhaal. Mocht je op zoek zijn naar een spel dat je met een jong iemand kunt spelen, dan hoef je niet verder te zoeken. Als je denkt dat je in dit spel enorm veel nieuwe dingen gaat tegenkomen, dan kom je bedrogen uit. Waarschijnlijk zal het voor de kleine gamertjes niet zoveel uitmaken, die zullen weer volop genieten.