Epos H6PRO Closed

De Epos H6PRO Closed biedt een uitstekende geluidskwaliteit, ziet er mooi uit en is uitermate geschikt voor lange game-sessies.

Veel fabrikanten lijken over te gaan op alleen nog maar draadloos, maar draadloos heeft ook enkele nadelen. Zo zul je dat soort apparaten altijd op moeten laden, wegen ze over het algemeen iets meer en zul je de nodige handelingen moeten verrichten om ze aan te sluiten. Epos is nog steeds van mening dat headsets met kabel de beste kwaliteit leveren en dat wist de Epos H3 te bevestigen. Inmiddels heeft het bedrijf ook de Epos H6PRO Closed uitgebracht en wij hebben al een tijd gebruik kunnen maken van deze headset. Hieronder lees je wat wij van dit apparaat vinden.

Hoewel de Epos H6PRO Closed voor het grootste gedeelte van plastic is, heeft het een luxe uitstraling. Wij zijn met name gecharmeerd van de kleur Sebring Black, maar ook Racing Green en Ghost White behoren tot de mogelijkheden. Naast een afneembare microfoon en volumeregelaar op de rechter oorschelp, zit er verder niks op de headset. In het doosje zitten twee verschillende kabels, een voor de pc (aparte aansluiting voor microfoon) en een voor alle andere apparaten. De kabels zijn overigens wel wat aan de korte kant. Daar zul je weinig last van hebben als je de headset op een controller aansluit, maar in alle andere gevallen was een extra meter geen overbodige luxe. Ook wordt er een handleiding meegeleverd, maar die heb je waarschijnlijk niet nodig.

De Epos H6PRO Closed is een gamingheadset voor gamers die geen genoegen nemen met middelmatig geluid. Wij waren eerder al enorm te spreken over de geluidskwaliteit van de Epos H3, maar de Epos H6PRO Closed doet daar nog een schepje bovenop. Het geluid komt kraakhelder je oren binnen en tijdens het gamen helpt het echt om helemaal op te gaan in het spel. Ook is de headset prima te gebruiken voor het kijken naar films en het luisteren naar muziek. Het enige minpuntje is de wat zwakkere bass, maar daar zul je tijdens het gamen niet veel last van hebben.

Zoals hierboven vermeld, is de microfoon afneembaar, net zoals bij de Epos H3 Hybrid. De kwaliteit van de microfoon is prima, tenminste als wij afgaan op de reacties van de mensen waarmee wij in een call zaten. Het stemgeluid klinkt helder en ook ruis speelt niet echt een rol, zoals bij bijvoorbeeld de Epos H3. Doordat de microfoon afneembaar is, kun je de headset ook prima gebruiken buiten de deur.

De Epos H6PRO Closed weegt niet veel en dat maakt dit apparaat ook uitermate geschikt voor lange game-sessies. De headset zit stevig, maar voelt desondanks prima aan. De oorschelpen hebben zachte kussentjes waardoor ook een bril geen enkel probleem vormt. Zelfs na het dragen van enkele uren achter elkaar, was het draagcomfort nog steeds uitstekend.

De Epos H6PRO Closed is een goede keuze voor gamers die opzoek zijn naar een headset met uitstekende geluidskwaliteit. Net zoals de Epos H3 is dit een headset zonder al te veel fratsen. De microfoon is afneembaar en daardoor kun je dit apparaat ook prima buitenshuis gebruiken. De adviesprijs van € 179,- lijkt misschien wel wat aan de hoge kant, maar je krijgt er ook serieus wat voor terug. Onze enige minpuntjes zijn eigenlijk dat de kabel wat aan de korte kant is en de bass iets harder en voller had gemogen.