Cuphead: The Delicious Last Course

Cuphead: The Delicious Last Course is een mooie aanvulling voor het basisspel. Met nog meer gedetailleerde gevechten, nieuwe uitrusting en unieke uitdagingen is het een zeer smaakvolle kers op al een toptaart.

Cuphead is een enorm pittige game vol gevechten en levels tegen een kleurrijk scala aan vijanden. Het spel heeft een tekenstijl die doet denken aan de tekenfilms van begin 20e eeuw, waardoor het een unieke sfeer heeft. Hier kan je teruglezen waarom we het best een tof spel vonden. In Cuphead: The Delicious Last Course gaan we een extra eiland ontdekken wat verschillende nieuwe levels, vijanden, uitdagingen en uitrusting te bieden heeft. Na lang uitgesteld te zijn is deze dlc dan eindelijk verschenen. Lees hier wat wij ervan vonden.

Cuphead: The Delicious Last Course

Het verhaal van deze dlc is dat de ziel van de Legendary Chalice nog steeds is opgesloten, maar een speciale bakker belooft dat met unieke ingrediënten een taart gebakken kan worden die haar weer tot leven wekt. Zodoende gaan Cuphead en Mugman langs enkele figuren om vriendelijke te vragen of ze deze spullen aan hen willen geven.

Wat de basisgame ons liet ervaren is nu ook weer het geval. Elk gevecht is een compleet unieke en bijzondere beleving vol handgetekende en gedetailleerde sfeer. Van een trollenberg tot gezocht paard, van een beul tot ijstovenaar, elk gevecht is weer een genot. Naast deze gevechten kan je ook weer wat upgrades kopen waardoor je arsenaal nog groter wordt en eventueel vorige gevechten met deze nieuwe wapens kan proberen.

Cuphead: The Delicious Last Course

Wat uniek is voor deze dlc is dat je ook gevechten hebt waarbij de spelers niet kunnen schieten. Ze zullen daarom de knokpartijen op creatieve wijze moeten overleven. Ook zijn er weer de nodige geheimen te vinden om unieke en spannende gevechten te ontdekken. Daarbij is er ook de mogelijkheid om als de Legendary Chalice te spelen. Zij heeft vaardigheden die uniek zijn voor haar, wat sommige levels misschien iets makkelijker zou kunnen maken. De uitbreiding verwacht wel dat je al genoeg ervaring hebt met de originele levels want de moeilijkheid is ook gestegen.

De extra content van Cuphead: The Delicious Last Course biedt flink wat nieuwe onderdelen. Ondanks dat we zo lang moesten wachten, is het wel duidelijk dat het kwalitatief een voortzetting is van het basisspel, inclusief een mooie twist aan het einde. De gevechten voelen zodanig dynamisch dat het niet verveelt en slechts, zoals ook de basisgame dat doet, uitdaagt tot het nog een keer proberen. Wat ons betreft een mooie aanvulling op een geweldige game.

De Cuphead: The Delicious Last Course-dlc is voor deze review gespeeld op de Xbox Series X, de uitbreiding is ook verkrijgbaar voor pc en Xbox One.