Doorgaan naar artikel
Meer informatie over de God of War Ragnarök-toegankelijkheidsopties
Stefan Manenschijn
Stefan Manenschijn
Profiel

In een uitgebreid bericht op GameInformer wordt dieper ingegaan op de God of War Ragnarök-toegankelijkheidsopties. Veel van Sony’s first party-titels hebben tegenwoordig een uitgebreid scala aan opties, kijk bijvoorbeeld naar het recente The Last of Us Part 1. Ook het nieuwe deel in de God of War-reeks vormt hierop geen uitzondering en kent zelfs meer dan zestig opties om het leven van een gamer met beperkingen te vergemakkelijken.

Om tot dit aantal te komen, heeft het ontwikkelteam uitgebreid gesproken met een grote doelgroep met onder andere blinde spelers. Ze hebben daarbij goed gelet op de balans tussen het simpelweg eenvoudiger maken en het toch bieden van een aanbieding die voldoening geeft. Zo kunnen bijvoorbeeld objecten in de omgeving die geraakt moeten worden, vertraagd worden voor wie daar moeite mee heeft. Het team heeft zoveel mogelijk geprobeerd om zogeheten “blockers” die spelers zouden kunnen wegjagen weg te nemen.

Andere toevoegingen zijn extra geluidsinformatie die je een timing-indicatie geven, maar ook een hoog contrast-modus en simpelweg de optie om tekst te vergroten.

De opties zijn daarbij niet alleen bedoeld om de ervaring van gamers met een beperking te verbeteren, maar om voor iedereen een uitdaging te kunnen bieden die de moeite waard is. Dus ook (on)ervaren spelers kunnen de game precies inrichten naar eigen voorkeur.

God of War Ragnarök zal op 9 november verschijnen voor PlayStation 4 en 5.