Destroy All Humans! 2: Reprobed

Destroy All Humans! 2: Reprobed is net zoals het vorige deel een prima remake. Helaas brengt het niet echt vernieuwingen met zich mee, waardoor het goed is maar niet geweldig.

Toen Black Forest Games in 2020 met een remake kwam van Destroy All Humans!, vroeg iedereen zich af of die franchise niet z’n beste tijd had gehad. Toch wist de ontwikkelaar vriend en vijand te verrassen met een geslaagde remake en was de weg open voor een remake van het tweede deel. Inmiddels is het zover en gingen wij aan de slag met Destroy All Humans! 2: Reprobed. Hieronder kun je lezen of dit deel ons net zo goed is bevallen als het vorige.

Dit keer speelt het zich af in de jaren 60 en Crypto is weer terug van weggeweest. De KGB heeft zijn moederschip opgeblazen en Crypto wil wraak nemen op de Russische geheime dienst. Hoe dichter hij in de buurt komt van het kopstuk van de KGB, hoe meer hij weet te ontdekken. Het verhaal is net zoals in het vorige deel best vermakelijk. Crypto heeft de nodige conversaties met de verschillende personages die op zijn pad komen en zoals altijd is hij lekker sarcastisch en is het over het algemeen best grappig. Datzelfde is ook te zeggen over de personages die Crypto ontmoet, zoals de rondborstige Natalya Ivanova en gorilla Ivan Oranchov. Het is eigenlijk precies hetzelfde als het eerste deel, maar dan met een ander verhaal en andere poppetjes.

Datzelfde kunnen we ook zeggen over de gameplay. Ook dit deel is weer verdeeld in verschillende missies waarin je een aantal verplichte opdrachten moet voltooien en ook optionele opdrachten hebt. Vaak zul je mensen moeten uitschakelen, lichamen moeten overnemen of moet je ergens ongezien binnen zien te komen. Het is weer precies zoals in het eerste deel. Naast de missies die je op de grond moet uitvoeren, zijn er ook weer zaken die je moet zien te regelen met behulp van je vliegende schotel. De vliegende opdrachten komen vaak neer op massavernietiging. Het is en blijft net zo vermakelijk als het vorige deel, maar echte vernieuwing hebben we helaas niet kunnen ontdekken. Het draait allemaal weer om de verschillende wapens die je tot je beschikking hebt, van je standaard Zap-o-matic tot de hilarische anal probe. Het spel probeert in alles overdreven en grappig te zijn en dat pakt je of dat pakt je niet.

Destroy All Humans! 2: Reprobed ziet er wel weer een stukje mooier uit dan de vorige remake, maar dat is ook niet zo gek omdat het spel alleen voor de huidige generatie consoles is ontwikkeld. De wereld is ook weer een stukje groter en bevat meer detail. Ook zijn de laadtijden niet of nauwelijks aanwezig en hebben we geen last gehad van de framerate-problemen die wel aanwezig waren in het vorige deel.

Ook Destroy All Humans! 2: Reprobed is weer een prima remake, net zoals het vorige deel. Toch brengt het weinig echte vernieuwingen met zich mee ten opzichte van Destroy All Humans!, waardoor het iets minder speciaal aanvoelt. Mocht je je met het vorige deel hebben vermaakt, dan gaat dat nu niet anders zijn. Vond je het vorige deel niet heel bijzonder, dan zal Destroy All Humans! 2: Reprobed dat gevoel niet veranderen.

Destroy All Humans! 2: Reprobed is voor deze review gespeeld op de Xbox Series X|S. Het spel is ook verkrijgbaar voor PlayStation 5 en pc.