Paw Patrol World

Paw Patrol World biedt een prachtig avontuur voor kinderen waarbij ze zelf de wereld van de serie kunnen ontdekken door allerlei leuke en grappige missies te doen. Door allerlei uitdagingen te krijgen van pups en hun voertuigen is er genoeg te doen. Helaas is het niet helemaal netjes afgewerkt wat voor wat kleine frustraties kan zorgen.

De immens populaire kinderserie Paw Patrol heeft verschillende producten die beschikbaar zijn zoals films, knuffels, broodtrommels en nog veel meer. Recent zijn ook een aantal games verschenen die vrij linear zijn, maar nu is ook Paw Patrol World uitgekomen. Dit is de eerste game in het Paw Patrol-universum waar spelers vrij zijn om zelf op onderzoek uit te gaan.

Paw Patrol World

In deze game ga je met de welbekende pups allerlei missies doen op verschillende en herkenbare locaties uit de serie. Dit keer kan je met een hoop pups spelen zoals de standaard zes honden en Tracker en Everest. Elke pup heeft een speciale vaardigheid die je kan inzetten tijdens de verschillende missies zoals een geurspoor zoeken met Chase, een bankje repareren met Rubble, een boot redden met Zuma, een brandje blussen met Marshal en nog veel meer. Soms moet je ook hun unieke voertuig inzetten om taken uit te voeren: je wisselt regelmatig tussen de pups en dus hoef je niet bang te zijn dat je favoriete hondje niet aan bod komt.

Het avontuur speelt zich af op verschillende plekken van de serie waar je verschillende missies en zijmissies kan doen waarmee je meer komt te weten over de problemen die de bewoners teisteren. De missies variëren tussen naar een locatie rijden en op een knop te drukken tot verschillende voorwerpen verzamelen en terug te brengen naar de startplek. Al met al zijn de opdrachten simpel genoeg voor kinderen, maar niet te simplistisch om hersendodend te zijn. Doordat de gebieden open zijn, kan je ook lekker rondlopen of -rijden om interactie te hebben met personages, voorwerpen in de omgevingen of simpelweg het gebied te verkennen. Kinderen zouden zo al een hoop tijd kunnen doorbrengen, zeker als je weet dat je ook met een tweede speler het avontuur kan beleven.

Paw Patrol World

Elk gebied heeft zijn eigen herkenbare plekken, zo heeft Avonturenbaai natuurlijk de uitkijktoren, het strand, het stadscentrum met gemeentehuis, de welbekende brug en meer. Ook de andere gebieden, de vergroeide jungle, de besneeuwde bergen van Jake en het royale Blaffenburcht. Binnen deze werelden kan je – naast de missies en zijmissies – ook allerlei pupkoekjes en speciale penningen verzamelen, soms op lastige plekken, waardoor ook uitgenodigd wordt om het gehele gebied te verkennen. Als je genoeg van deze verzamelt, speel je nieuwe uitrustingen, mooie kunst van Chickaletta of stickers voor op voertuigen vrij.

Hetgeen dat Paw Patrol World wel een beetje dwarszit is dat het spel wat onafgewerkt aanvoelt en erg traag verloopt. De tekstvakjes zijn niet over te slaan, de personages praten erg langzaam en als je een verhaal al eens hebt gehoord, kan je deze niet overslaan. Daarbij is de besturing misschien praktisch voor kinderen, maar op momenten erg frusterend. Doordat je de pups en voertuigen met een enkele stick bestuurt, is het soms moeilijk om netjes een bocht om te gaan zonder rommelig te rijden.

Paw Patrol World

Daarbij voelen sommige missies als simpelweg vulling want het achter een big aanrijden van boer Al klinkt logisch, maar een enorme schat begraven met een gigantisch houten blok midden in een sportveld is absurd. Daarbij worden de meeste missies gehaald door het herhaaldelijk indrukken van een enkele knop waarna de handeling vanzelf gebeurt zoals het vliegen naar een plek als Sky. Enige invloed van de speler hier was leuk geweest, al is dat bij bepaalde missies wel wat lastiger voor kinderen, maar toch voelen deze handelingen nu erg houterig en robotisch aan.

Paw Patrol World biedt kinderen wel een heel leuk avontuur aan met genoeg missies die uitdagen te blijven spelen. Doordat je met een tweede speler het avontuur kan beleven, je met een druk op de knop kan wisselen van pup en hun voertuig en er meerdere herkenbare gebieden zijn, zal de game genoeg vertier bieden voor liefhebbers van de serie. Soms is de besturing wat problematisch en voelt het spel wat onafgemaakt, maar daar zal een kind minder problemen mee hebben dan de volwassenen die meespelen.

Paw Patrol World is voor deze review gespeeld op een Xbox Series X, het spel is ook verkrijgbaar voor alle andere moderne platformen.