Daddy’s Home

Daddy's Home is redelijk vermakelijk maar nooit erg grappig.

Daddy’s Home is nu te koop op DVD en Blu-ray.

Brad Whitaker (Will Ferrell, Anchorman) doet er alles aan om het respect van zijn stiefkinderen te verdienen. Maar wanneer hun echte vader, Dusty Mayron (Mark Wahlberg, Ted), ten tonele verschijnt gaat alles mis. Het tweetal begint een fikse strijd om niet alleen de liefde van de kinderen, maar ook die van moeder Sara (Linda Cardellini, Scooby Doo). Tot grote ergernis van Whitaker weet Mayron zelfs zijn collega’s in te pakken. Vooral Leo Holt (Thomas Haden Church) is erg gecharmeerd van het alfamannetje.

Daddy's Home

De opzet van Daddy’s Home heeft veel potentie; de chemie tussen Ferrell en Wahlberg is goed en de manieren waarop zij elkaar proberen te overtreffen zijn vermakelijk. Verder heeft de film een aantal leuke acteurs in bijrollen, waaronder Thomas Haden Church (Spider-Man 3), Bobby Cannavale (Chef, Danny Collins, Ant-Man) en een verrassing. Vooral Thomas Haden Church weet de film naar zich toe te trekken. Als collega van Ferrells personage vertelt hij een aantal bizarre verhalen. Helaas weet de film zijn potentie niet waar te maken. Dit komt vooral doordat het geheel wat te braaf is. Hoewel de film flink wat sekshumor en grappen over testikels bevat, lijkt de toon vooral gericht op jongere kijkers; een wat vreemde combinatie.

Ook zijn er teveel schoonheidsfoutjes storend aanwezig. Vooral de montage is vaak erg rommelig, waardoor veel grappen niet goed uit de verf komen. Daarnaast zijn sommige personages wat slecht geschreven. Het personage van Linda Cardellini heeft weinig inhoud en lijkt enkel bedoeld om de vete tussen de twee mannen aan te wakkeren. Ook de kinderen van het stel waren niet echt goed, vaak komen zij erg gemaakt over. We kunnen dit de kinderen niet kwalijk nemen, maar regisseur Sean Anders (Horrible Bosses 2) had hier iets meer aan moeten doen. Daddy’s Home biedt vermaak en verveelt niet snel, maar is ook niet erg grappig.