Dragon Quest Heroes

Dragon Quest Heroes: The World Tree's Woe and the Blight Below zorgt voor een verfrissende ervaring die niet al teveel eist van zijn speler. Alhoewel het spel niet voor een briljante, overweldigende ervaring zal zorgen, zal het precies doen wat het moet doen. Het brengt namelijk uren hack & slash-speelplezier met de nodige RPG-elementen.

Dragon Quest Heroes: The World Tree’s Woe and the Blight Below is de nieuwste titel van studio Omega Force, bekend van de Dynasty Warriors-reeks. Dragon Quest Heroes is dan ook een Dynasty Warriors-game geplaatst in het universum van Dragon Quest. De vraag is natuurlijk of dit wel een goed huwelijk vormt en hoe de makers dit hebben aangepakt.

Het verhaal speelt zich af in het Koninkrijk van Arba. Mensen en monsters leven hier in vrede samen tot op een dag alle monsters plotseling de mensen aan beginnen te vallen. Aan onze helden de taak om de wereld te redden. Dit doe je door in verschillende levels belangrijke punten te beschermen of monsters uit te schakelen

Het spel speelt in principe zoals je gewend bent van elke Dynasty Warriors-game die je ooit hebt gespeeld. Dat wil zeggen dat er gigantische hoeveelheden vijanden op je af komen, alleen met magische wezens in plaats van mensen, en je ze allemaal neermaait met krachtige aanvallen. Er zijn wel een aantal aanpassingen waardoor deze game zijn eigen bestaansrecht verdient.

Ten eerste is het een hele andere wereld dan het oude China van Dynasty Warriors, dat betekent dat de levels heel anders in elkaar zitten en op die manier voor een hele andere ervaring zorgen. Ook zijn er meer verschillende soorten vijanden en zelfs grote eindbazen, zoals draken. Zijn deze echt lastig? Nee, maar ze zijn net interessant genoeg om je voldoening te geven als je ze verslaat en daar draait het allemaal om.

Dan is het ook nog eens mogelijk om je personages uit te breiden. Als ze ervaringspunten krijgen en een hoger level worden, kun je ze verschillende vaardigheden leren. Alles van sterkere magische aanvallen tot simpelweg snelheid, kracht en levenspunten kun je aanpassen. En ja, er zijn dus magische aanvallen die je kunt leren. Al deze dingen zorgen ervoor dat de helden meer gaan aanvoelen als jouw eigen personages en dat je kunt spelen zoals jij dat het prettigst vindt.

Dragon Quest Heroes gameplay

De monsters die je verslaat laten soms een medaille vallen, als je deze opraapt kun je de wezentjes oproepen om voor jou te vechten. Dit voegt een nieuwe dimensie toe, want hierdoor kun je ze bepaalde strategische punten laten beschermen, terwijl je zelf even een andere kant opgaat. Een prettige verandering, want normaal moet je zelf overal elke vijand uitschakelen omdat je niet van je medestanders op aan kunt.

Dragon Quest Heroes: The World Tree’s Woe and the Blight Below brengt een frisse aanpak voor het Dynasty Warriors-genre. De game blinkt nergens echt in uit, maar teleursteld tegelijkertijd ook op weinig vlakken. Het spel belooft een goed aantal uren speelplezier en hack & slash-actie en dat is precies wat je wilt van een game als deze.