World of Warcraft: Legion
Quentin Beglinger
Quentin Beglinger
Gameredacteur

De uitbreiding Legion is zeker een goede en vooral als je deze vergelijkt met Warlords of Dreanor. Door de vijanden die zich aanpassen aan jouw level blijft het fris en de Demon Hunter is een geweldige toevoeging voor de mensen die elke class eigenlijk al wel gespeeld hadden.

World of Warcraft is ongeveer 12 jaar oud en weet toch een trouwe fanbase vast te houden, en nu heeft Blizzard weer een nieuwe uitbreiding uitgebracht, met de naam Legion. Zou deze uitbreiding de vervelende nasmaak van de vorige doen vergeten?

Een toevoeging die meteen opvalt aan Legion is dat er meer gesproken tekst is, zodat je niet alle quests hoeft te lezen. Soms heb je geen zin om alles te lezen en wil je gewoon verder. Op deze manier kan je al weglopen van de quest-gever en toch een deel van het verhaal meekrijgen en zit je net wat beter in het spel en het verhaal. Als we het dan toch over quests hebben, in Legion zul je meer in het verhaal worden meegesleept dan in een van de vorige delen. Eerder had je niet echt het idee dat je iets toevoegt aan het spel; iedereen deed hetzelfde. Nu zijn er specifieke class-quests waarmee je het idee krijgt dat je ook echt iets verandert aan de wereld van Azeroth. Mocht je een alt (een tweede personage) aanmaken met een andere class, dan heb je ook andere quests en een andere class hall. Ook is er de toevoeging van ‘world quests’, hiermee kan je door blijven gaan met missies uitvoeren nadat je de main quests hebt uitgespeeld. Deze world quests zijn altijd net iets moeilijker dan de standaard quests. Zo kan het zijn dat je een puzzel moet oplossen door verlichte vakjes te volgen, of samen met een hele groep een bepaalde elite neer moet halen. Zo krijg je weer bijzondere items en artifact-punten, maar hierover later meer.

Broken Isles

De nieuwe zones in Legion brengen ook een nieuw concept met zich mee, deze passen zich namelijk aan de level van de speler aan. Zo maakt het niet uit waar je begint, je komt altijd vijanden tegen van hetzelfde level. Op deze manier kan je overal komen en blijft het een uitdaging. Normaliter waren de zones onderverdeeld in vakjes waar bepaalde levels vijanden stonden. Dit idee is van de tafel geveegd en is een hele verademing, omdat je nu overal moet op letten in plaats van dat je je door gebieden van lagere levels slaat om die ene quest nog snel te halen.

Om terug te komen op de artifact-punten, in Legion krijg je door een specifieke class quest te volgen een artifact weapon. Met dit wapen moet je het de hele uitbreiding doen. Dit klinkt heel vervelend, maar dat is het niet. Dit wapen is anders voor elke class, en zelfs specialisatie, en is aan te passen door specifieke missies te halen. Hierdoor zal niet iedereen die dezelfde class speelt precies hetzelfde wapen hebben. Daarnaast kan je de vaardigheden van je wapen aanpassen met specifieke items die je gaandeweg het spel tegenkomt of uit kistjes haalt. Op een gegeven moment duurt het behoorlijk lang om je artifact te blijven upgraden, dus je zal geduld moeten hebben.

world-of-warcraft-legion-demon-hunter

Als laatste hebben we een toevoeging die de spelwereld behoorlijk op zijn kop heeft gezet, de Demon Hunter. De Demon Hunter beschikt over snelle aanvallen en kan van een afstand in een flits bij de vijand komen. Iets wat nog niet eerder in World of Warcraft is geintroduceerd is er nu ook alleen voor de Demon Hunter, namelijk de ‘double jump’. Eigenlijk is het een triple jump, met een derde druk op de spatiebalk verschijnen namelijk de iconische, demonische vleugels van de Illidari. Door middel van een aantal speciale missies die je alleen met de Demon Hunter kan spelen, leer je de geschiedenis achter deze class. Dit wordt geweldig gedaan met wat in-game cinematics en cutscenes.