Doorgaan naar artikel
Dishonored 2
Jeffry van Geel
Jeffry van Geel
Eigenaar / PR / Sales / Community-manager
Profiel

Met nog anderhalve maand te gaan voor Dishonored 2 in de winkels verschijnt, was het deze week tijd voor ons om het spel eens goed onder handen te nemen. Tijdens een speelsessie, die in vijf minuten klaar kon zijn, maar ook tweeënhalf uur kon duren, zijn we heel wat wijzer over de opvolger van een reeds zeer sterk spel.

In Dishonored speelde de gamer met Corvo Attano, één van de twee personages waaruit de speler in deel twee direct in het begin kan kiezen. De tweede keuze is Emily Kaldwin. Tijdens de speelsessies bij Bethesda hebben we met beide personages mogen spelen en de meeste mensen die tegelijk met ons speelden, werden al snel verliefd op Emily. Dit kwam vooral doordat Emily net iets meer mogelijkheden biedt om te sluipen en dus het level door te komen zonder ook maar een enkel personage te vermoorden. Dat is dan ook één van de unieke onderdelen van het spel, want het hele spel kan uitgespeeld worden zonder een moord te plegen.

Dishonored 2

Het level dat we speelden, Clockwork Mansion, is het huis van Jindosh, misschien wel één van de meest intelligente mensen van het moment. Zijn huis bestaat uit verschillende schakelaars die binnen enkele seconden een kamer er volledig anders uit kunnen laten zien. Dit brengt als extra dimensie met zich mee dat onder, boven en achter de kamers geheime doorgangen zijn. Het onderzoeken en verkennen van de ruimtes alleen al kan je uren bezighouden, zonder ook maar enige vordering te maken.

Dat maakt Dishonored 2 bijzonder. Wat het spel wederom een extra dimensie geeft, zijn de verschillende krachten en mogelijkheden die Corvo en Emily hebben. Beiden kunnen ze bepaalde zaken op hun eigen manier manipuleren en ongezien aan vijanden voorbij komen. En dit alles in een met recht echt prachtige wereld. De missie die wij speelden was pas de vierde missie in het spel en speelde zich vooral binnen af. Toch bood het ons vooral in het begin de kans om te genieten van de prachtige uitzichten buiten en verderop binnen van de details. De eerder genoemde draaiende kamers waren met zoveel precisie in elkaar gezet dat het echt gebouwd kan worden.

Na in totaal meer dan twee uur gespeeld te hebben, kunnen we zeggen dat het uitkijken naar Dishonored 2 is begonnen. De grafische pracht, de tactische elementen en de intensieve gevechten maken het dat het spel een lust voor iedere speler zal zijn. Nu was één missie nog te kort voor een definitief oordeel, maar als de makers deze elementen overal terug laten komen, gaan wij een mooie november tegemoet.