The Secret Life of Pets

De opzet van The Secret Life of Pets (Huisdiergeheimen) begint veelbelovend, maar naarmate de film vordert raken de ideeën erg vergezocht. Kinderen zullen zeker worden vermaakt, maar voor volwassenen valt er niet veel te beleven.

The Secret Life of Pets (Huisdiergeheimen) is nu te koop als Blu-ray, 3D Blu-ray en DVD.

Zo af en toe komen er specifieke rages voorbij in filmland. Dit jaar lijken animatiefilms het dierenvirus te pakken te hebben. Zo verschenen er in 2016 maar liefst vier grote computeranimatiefilms waarin dieren de hoofdrol spelen: Disney bracht ons Zootropolis en Pixar’s Finding Dory en Illumination Entertainment, bekend van Despicable Me en Minions, kwam met Sing en The Secret Life of Pets. Deze laatste film werd in Nederland uitgebracht als Huisdiergeheimen.

Trouwe viervoeter Max (Louis CK) heeft een hechte relatie met zijn baasje. Wanneer de nieuwe hond Duke (Eric Stonestreet) in huis verschijnt, ontstaat er een rivaliteit. Deze strijd zorgt er uiteindelijk voor dat de honden weg raken van huis. In het grote New York zullen ze moeten vluchten voor een duister gezelschap onder leiding van boos konijn Snowball (Kevin Hart), die niet zo op mensen is gesteld. Ondertussen probeert een groep huisdieren, onder leiding van Max’ vriendin Gidget (Jenny Slate), het duo terug te vinden.

The Secret Life of Pets, Huisdiergeheimen

De casting van The Secret Life of Pets is sterk. Louis CK (American Hustle) en Jenny Slate (Zootropolis) blinken uit, maar Kevin Hart is de absolute uitblinker. De luidruchtige acteur past perfect in de rol van kwaadaardig konijn en zijn scènes vormen de hoogtepunten van de film. In de Despicable Me-films stalen de Minions de show en The Secret Life of Pets heeft last van een vergelijkbaar syndroom. Wanneer Hart niet is te horen, zit je alleen maar op hem te wachten, wat de gehele beleving helaas niet echt ten goede komt.

De opzet van The Secret Life of Pets doet sterk denken aan Toy Story met huisdieren in plaats van speelgoed. Eigenlijk is het bijna een regelrechte kopie. Dit zou niet storen als de film een vergelijkbaar niveau haalde, maar de sterke opzet krijgt geen vervolg. Zo begint The Secret Life of Pets kleinschalig met een grappige kijk op de vreemde gewoontes van huisdieren. Helaas worden worden de activiteiten van deze dieren naarmate de film vordert wel erg vergezocht. Hierdoor zal de volwassen kijker de interesse verliezen, maar de kleine kinderen zal het weinig uitmaken.