Central Intelligence

Central Intelligence is een leuke, luchtige actiefilm zonder al te veel inhoud. Dit vooral dankzij de altijd charismatische Dwayne 'The Rock' Johnson en zijn chemie met Kevin Hart.

Central Intelligence is nu te koop op Blu-ray en DVD.

In tegenstelling tot de jaren ’80 en ’90 zijn filmsterren tegenwoordig geen garantie voor financieel succes. Toch zijn er recentelijk een paar uitzonderingen: Chris Pratt, Jennifer Lawrence en misschien Tom Cruise, maar zeker ook Dwayne ‘The Rock’ Johnson.

Na jarenlang geen contact te hebben gehad zien Bob Stone (Dwayne Johnson) en Calvin Joyner (Kevin Hart) elkaar weer op de reünie van hun school. Stone werd vroeger gepest vanwege zijn overgewicht maar is nu een stoere CIA-agent die eruit ziet als The Rock. Voor zijn huidige onderzoek heeft hij de hulp van Joyner nodig, die vroeger juist populair was en zich nu verveelt in zijn baan als accountant. Wanneer Stone onterecht wordt aangewezen als verrader belandt het tweetal in een duister complot dat ze alleen samen kunnen oplossen. Met agent Pamela Harris (Amy Ryan) op hun hielen zullen ze hulp uit onverwachte hoek nodig hebben: Trevor (Jason Bateman), een van de pestkoppen die Stone het leven zuur heeft gemaakt.

De chemie tussen Kevin Hart en Ice Cube in de Ride Along-films is iets beter, maar Central Intelligence is zeker de betere film. Dit komt grotendeels door de altijd charismatische Dwayne Johnson (Fast & Furious-serie). Of het nou een rampenfilm of animatie is; The Rock lijkt alles beter te maken. De ex-worstelaar is de laatste jaren ook zeker gegroeid als acteur en weet in Central Intelligence een echt personage neer te zetten. Ervaren tegenspelers als Amy Ryan (Birdman) en zelfs Jason Bateman (Zootropolis), die bijna verdacht overtuigend is in zijn rol als pestkop, worden moeiteloos opzij gezet.

De film bevat een aantal interessante actiescènes die niet erg groot van schaal maar wel inventief zijn. Toch valt het komedie-aspect iets tegen; grappen zijn nooit tenenkrommend slecht maar laten je ook niet hardop lachen. Central Intelligence is vooral een leuke, luchtige actiefilm zonder al te veel inhoud.