Mega Man Legacy Collection 2

Mega Man Legacy Collection 2 is een leuke verzameling voor een zacht prijsje. Dit neemt echter niet weg dat het een incomplete collectie lijkt die makkelijk meer content zou kunnen hebben. Toch blijven de vier spellen, zeker met alle DLC die erbij zit, erg leuk.

Capcom heeft een tijdje geleden de eerste Mega Man Legacy Collection uitgebracht voor verscheidene consoles en heeft daarnaast individuele games uitgebracht voor mobiele apparaten. Nu komt het bedrijf met Mega Man Legacy Collection 2een verzameling van vier spellen uit de originele serie. Deze nieuwe collectie is uitgekomen voor PlayStation 4, Xbox One en pc. Het opnieuw uitbrengen van spellen bevalt het bedrijf prima, zo bleek ook al met de Disney Afternoon Collection. Wordt het alleen niet eens tijd dat ze een nieuw deel in de serie uitbrengen?

Mega Man Legacy Collection 2

In Mega Man Legacy Collection 2 zijn deel 7 tot en met 10 te spelen. Mega Man 7 kwam op de Super Nintendo uit en deel 8 op de PlayStation 1 en Sega Saturn. De laatste twee delen zijn veel later op de PlayStation 3 en Xbox 360 uitgekomen. In deze collectie is ook alle DLC bijgevoegd. Daarbij bevat het een museum met concept art en is er muziek te beluisteren van de games. Het is een verzameling waar menig speler, ongeacht bekend met de serie of niet, genoeg tijd in kan stoppen voordat alles gezien is. Echter is het wel zonde dat Capcom geen nieuw deel uitgeeft.

De individuele delen spelen nog steeds even goed als het origineel. De besturing is nog steeds even strak en grafisch is het exact wat je ervan kunt verwachten. De toegevoegde extra’s, waaronder het museum en muziekspeler, zijn interessant, maar voegen niet erg veel toe. Via het museum zijn de acht eindbazen per spel afzonderlijk te verslaan, waardoor er ook voldoende geoefend kan worden. Daarnaast biedt het spel een aantal mogelijkheden waardoor nieuwkomers niet meteen afgestraft worden. Zo is er een optie om minder schade op te lopen of om tijdens een level een checkpoint op te slaan. Op die manier kan een speler een deel opnieuw proberen. De Mega Man-games staan bekend om hun soms onmogelijke moeilijkheidsgraad, dus dit zijn welkome toevoegingen.

Mega Man Legacy Collection 2

Mega Man Legacy Collection 2 is een leuke game, omdat het vier klassiekers bevat. Helaas voegen de extra’s niet veel toe en bekruipt het gevoel toch dat Capcom makkelijk de eerste zes delen (uit de Mega Man Legacy Collection) had kunnen samenvoegen met deze collectie. Dan had je een bijna ultieme verzameling van de klassieke Mega Man-spellen. Zodoende voelt het alsof deze collectie met ‘slechts’ vier games toch wat te kort schiet. Ondanks deze tekortkoming is de verzameling toch interessant voor de liefhebber van de serie of een nieuwkomer die graag de games samen wil hebben, zeker voor de redelijke prijs.

Mega Man Legacy Collection 2