Steep Road to the Olympics

Steep Road to the Olympics is een toffe toevoeging aan een goed spel. Met alle extra's stijgt de game nog hoger dan ooit en speelt het zalig weg. Het prijskaartje is misschien iets aan de hoge kant, maar voor liefhebbers zou dat totaal geen probleem moeten zijn.

Wij mochten met Steep Road to the Olympics aan de slag om te kijken hoeveel de uitbreiding toevoegt in deze ultieme versie van het spel. Spelers konden afgelopen weekend al de open bèta uitproberen. Wij zullen hier weinig vertellen over het basisspel, daar kun je hier namelijk alles over lezen. Wij zullen in plaats daarvan juist focussen op het Road to the Olympics-gedeelte.

Steep Road To The Olympics

Steep Road to the Olympics breidt het basisgedeelte nog meer uit. Zo zijn er nieuwe locaties, die passen bij de aankomende Olympische Spelen van Pyeongchang. Zo kan de speler nu naar Korea, met alle olympische evenementen die op elk moment speelbaar zijn. Ook zijn er vier Japanse gebieden beschikbaar, vol met uitdagingen en nieuwe verhalen. Dit zijn Daisetsuzan, Hakuba, Sapporo en Zao. Deze locaties zien er prachtig uit en bieden weer genoeg uurtjes ontdekkingsplezier.

Er is ook meer verbeterd dan alleen content, zo heeft Ubisoft gezorgd voor nieuwe sporten, meerdere technieken, betere animaties bij stunts en meer. Zo kun je nu grinden op rails en randen en daarbij verschillende manoeuvres uithalen. Er is ook een nieuwe in-game-shop waar je met verdiende punten nieuwe sportenattributen kunt vrijspelen zoals een slee of basejump-set.

Steep Winterfest DLC Steep Road to the Olympics

De ster van deze uitbreiding zijn de olympische uitdagingen. Nu kun je verschillende ervaringen ondergaan die ook tijdens de spelen zullen plaatsvinden. Denk hierbij aan Cross, Super-G, Slalom of Downhill. Door het competitieve niveau van deze uitdagingen blijven deze activiteiten erg spannend en geven je het gevoel onderdeel uit te maken van de Spelen zelf. Daarnaast zijn er ook Freestyle-evenementen bijgekomen zoals Big Air of Halfpipe. Hierbij worden spelers nog meer uitgedaagd om trucs uit te voeren voor de hoogste score.

Zodra spelers in de Korea-regio zijn, kunnen ze verschillende kostuums dragen die passen bij de Olympische Spelen. Op deze manier wordt je geheel ondergedompeld in de sfeer van het evenement en lijkt het bijna alsof je de spelen zelf bestuurt. Om hierbij te helpen, is er een verhaalmodus waarbij je een jonge atleet volgt. Daarbij train je voor verschillende onderdelen om bekend te raken met de besturing van het spel en de verschillende disciplines van de Olympische Spelen.

Steep Road to the Olympics is een zeer leuke toevoeging aan een al goede game. De hoeveelheid content vergroot de diepgang enorm en geeft het geheel ook een mooi olympisch sfeertje. Zodoende past het perfect bij de opbouw naar dat evenement toe. Door alle technische verbeteringen is het spel nog excellenter geworden en speelt soepeler dan eerst. Het prijskaartje is misschien ietwat hoog maar als je Steep al grijs had gespeeld is dit dé reden om het opnieuw te spelen. Sneeuwhappen was nog nooit zo leuk.