Doorgaan naar artikel
Naruto to Boruto: Shinobi Striker
Joost Klein Middelink
Joost Klein Middelink
Gameredacteur / Bordspellenredactiemanager / Eventmanager
Profiel

Conclusie

Naruto to Boruto: Shinobi Striker is in de basis erg leuk, maar lijdt nu te veel onder de slordige zaken zoals laadtijden en haperende animaties. Mocht Bandai Namco dit allemaal weten op te poetsen, kan het een toffe game worden. Op dit moment staat dat oordeel mijlen ver van de waarheid.

Dit weekend was de gesloten beta van Naruto to Boruto: Shinobi Striker. Wij kregen ook de kans het spel uit te proberen. In dit spel van Bandai Namco strijd je tegen elkaar in teams van vier in spelmodi zoals Capture The Flag of Deathmatch om de beste ninja te worden. Je kunt je eigen avatar maken of kiezen uit bestaande personages zoals Naruto en Sasuke. Tijdens de beta was alleen Capture The Flag als modus met een aantal personages beschikbaar.

Na het opstarten van het spel konden wij een uniek personage maken, een zogeheten avatar, dat ons moest voorstellen in de online lobby. Tijdens de beta was er niet zoveel diversiteit om tussen te kiezen op de afkomst en geslacht na. Vervolgens werden wij in een lobby gegooid met een heleboel andere spelers. Hierin konden wij de tutorial doen en een potje Capture The Flag starten. Het eerste wat ons opviel, was dat de laadtijden erg lang waren. Zo ook bij de matchmaking, want voordat wij daadwerkelijk konden spelen, moesten we ondanks de vele spelers minimaal vijf minuten wachten, maar soms ook een half uur. Qua vorm is het systeem dus erg onhandig en zeer tekortkomend. In twee uur hebben wij drie potjes van vijf minuten kunnen doen.

De gameplay van het spel is gelukkig wel erg vermakelijk. Het is leuk om met drie anderen een ander team te verslaan terwijl je van muur naar muur springt en ondertussen vijanden aanvalt. De unieke vaardigheden van de personages zijn gebalanceerd en interessant om te gebruiken. De verdeling van de klassen zoals aanvaller, verdediger, ondersteuner of heler is erg nuttig. Als een heel team kiest voor een enkele klasse, merk je snel dat de groep een grote zwakke plek heeft. Zodoende heeft Bandai Namco een goed idee over de kracht van elke klasse en is het belangrijk dit te verdelen. Ondanks slechts één speelbaar level met een enkele gamemodus, bleef het spel constant interessant. Dit dankzij de verschillende tactieken die deze variërende speelstijlen boden.

In de kern is Naruto to Boruto: Shinobi Striker dus een erg spannende game met een hoop potentie. Helaas was de laadtijd vaak een hinder en haperde het spel qua animaties. Daarbij was de besturing nog wat houterig, waardoor gameplay nog niet zo soepel was als het had kunnen zijn. Mocht Bandai Namco de omliggende zaken als laadtijden en dergelijke oppoetsen en meer aandacht geven aan de soepelheid van de potjes, dan kan het zeker een toffe game worden. Op dit moment is het gewoon te basaal om een volledige game te zijn.

Naruto to Boruto: Shinobi Striker moet vermoedelijk volgend jaar uitkomen voor PlayStation 4, Xbox One en pc, maar er is nog geen echte releasedatum vrijgegeven. Het spel werd acht maanden geleden aangekondigd.