Dead Rising 4: Frank’s Big Package

Frank's Big Package is een prima kans voor PlayStation 4-bezitters om alsnog met Dead Rising 4 aan de slag te gaan. Zeker de campagne is nog steeds erg leuk om te spelen, helaas stelt de bijgeleverde DLC wat teleur.

Een jaar nadat de game verscheen voor Xbox One en pc kunnen PlayStation 4-bezitters er ook mee aan de slag. Naast het originele verhaal is Capcom ook zo lief geweest om alle tot nu toe uitgekomen DLC toe te voegen. Vandaar dat het totale pakket nu uitkomt als Dead Rising 4: Frank’s Big Package.

Het verhaal draait om Frank West die moet onderduiken na een mislukte infiltratie van een militair laboratorium. Vier maanden later biedt ZDC-agent Brad Park hem de kans om zijn naam te zuiveren. Maar hij zal hiervoor wel terugmoeten naar Willamette, om een nieuwe uitbraak van het zombievirus de kop in te drukken.

Zoals verwacht is er niet veel veranderd aan de hoofdgame. Het flinterdunne verhaal is nog steeds een mooi excuus om je bloeddorstige lusten te botvieren op de grote massa’s zombies die op je pad komen. Dit is zeker in het begin heel erg tof en je verbaast je over de vele creatieve manieren waarop je de levenloze massa richting het hiernamaals kunt sturen. Hoe lang dit leuk blijft hangt vooral af van hoe creatief je zelf bent. De game geeft je het gereedschap, maar je zult het wel zelf leuk moeten zien te houden. Wij vonden het na een tijdje wel wat repetitief worden. Dat neemt niet weg dat we ons het grootste deel van de campagne meer dan prima hebben vermaakt!

Waar Frank’s Big Package zich mee onderscheidt, is de DLC die is meegeleverd. De belangrijkste hierin zijn Frank Rising, Capcom Heroes en Super Ultra Dead Rising 4 minigolf. In Frank Rising kruip je in de huid van Frank die in een zombie is veranderd. Hij heeft anderhalf uur om zichzelf te redden van een definitieve dood. Helaas valt deze DLC wat tegen, aangezien er verder niet zoveel anders is. Frank wordt nog steeds door zombies achterna gezeten en de anderhalf uur wordt voornamelijk gevuld met flauwe verzamelopdrachten.

Dead Rising 4

Capcom Heroes heeft in onze ogen de meeste potentie. Tijdens het spelen van het hoofdverhaal verander je steeds in een ander Capcom-personage. Denk hierbij aan M. Bison uit Street Fighter, Dante uit Devil May Cry en ook Mega Man komt voorbij. Helaas verandert de gameplay maar weinig tijdens het wisselen en doordat ook de wapens zijn weggelaten, is het vooral leuk om eens te proberen. De kans dat je het hele verhaal nog eens uit gaat spelen in deze modus is erg klein.

Tot slot is er nog Super Ultra Dead Rising 4 minigolf. Hierin speel je een futuristische variant van midgetgolf, waarbij er hordes zombies over de baan lopen die natuurlijk op een bloederige manier aan hun einde komen als de bal ze raakt. Helaas is de besturing hier wat houterig en wordt het daardoor nooit echt leuk. Ook wordt de zombie-gimmick al snel flauw.

Dead Rising 4: Frank’s Big Package is een prima kans voor PlayStation 4-bezitters om alsnog met de game aan de slag te gaan. De hoofdmodus blijft ontzettend leuk en is zeker de moeite waard. De bijgeleverde DLC weet de potentie helaas niet helemaal waar te maken, maar is zeker leuk om eens te proberen.