Supergirl seizoen 2

Supergirl seizoen 2 weet het voorgaande te overtreffen en geeft vertrouwen voor de toekomst. Nieuwe personages zorgen voor een frisse energie en de overkoepelende verhaallijn weet de interesse meer te prikkelen.

Supergirl seizoen 2 is nu verkrijgbaar op DVD.

Het is alweer tien jaar geleden dat The Dark Knight en Iron Man in de bioscoop verschenen en een nieuw tijdperk inluidden. Inmiddels kunnen we niet meer om de superheldengekte heen, ook niet op tv. Series als Arrow en The Flash weten vele fans te trekken, maar onlangs kwam daar ook een vrouwelijke held bij. Inmiddels is het tijd voor Supergirl seizoen 2 en het lijkt erop dat het ‘meisje van staal’ hier nog wel even zal blijven.

Nadat Kara Danvers (Melissa Benoist) heeft besloten om uit de schaduw te treden als Supergirl, is haar leven drastisch veranderd. Inmiddels werkt ze niet meer voor Cat Grant (Calista Flockhart), maar ambieert ze een carrière als verslaggever; net als haar neef Clark Kent/Superman (Tyler Hoechlin). Kara krijgt het moeilijk onder haar nieuwe baas en moet haar werkzaamheden zien te combineren met haar plicht als Supergirl.

Supergirl

Het eerste seizoen van Supergirl werd duidelijk gemaakt volgens de blauwdruk van Arrow en The Flash. Het vertelde het verhaal van een jonge, relateerbare held, die omringt wordt door een hecht gezelschap dat vooral veel verwijzingen naar populaire cultuur maakt. Net als bij die eerste twee series, leverde dit een vermakelijke fundering op. Maar de manier waarop de afleveringen hier verder op bouwden, was nog te wisselvallig om je als kijker écht terug te blijven trekken. Supergirl seizoen 2 doet dit beter: vooral omdat het overkoepelende verhaal ditmaal interessanter is en de serie minder draait om slechts de ‘schurk van de week’.

Het seizoen wordt al vroeg van veel energie voorzien, waar het eerder aan ontbrak, door de introductie van nieuwe personages. Vooral Tyler Hoechlins Superman is een uitstekende toevoeging: Supergirl sloot al naadloos aan op de sfeer van de oude Superman-films en Hoechlin past perfect in dit straatje. Hij heeft een uitstekende chemie met Melissa Benoist (Whiplash), die nog steeds een uitermate sympathieke rol neerzet die je interesse weet te grijpen. Daarnaast is de verschijning van Lynda Carter, de oorspronkelijke Wonder Woman, een leuk extraatje voor de fans. Supergirl heeft zeker nog zijn mindere momenten met een aantal behoorlijk saaie momenten, waardoor de serie minder vermakelijk is dan bijvoorbeeld The Flash. Wel zien we een stijgende lijn die vertrouwen geeft voor de toekomst.