SNK Heroines: Tag Team Frenzy

SNK Heroines: Tag Team Frenzy is een luchtig vechtspel met een hevige focus op de schoonheid van de vechtersdames. Daarbij brengt het ook een redelijk goed vechtsysteem, maar dit wordt onvoldoende uitgewerkt om op lange termijn interessant te blijven voor bijvoorbeeld toernooien. De vrouwen zijn mooi, maar weten niet lang genoeg te boeien om iets spectaculairs te doen.

Het bedrijf SNK is best bekend onder liefhebbers van klassieke vecht- en schietspellen. Wat ons wel verraste, was dat ze een game aankondigde met alleen maar de vrouwen uit hun franchises. In SNK Heroines: Tag Team Frenzy nemen zij het tegen elkaar op in twee-tegen-twee-gevechten met flitsende en spetterende aanvallen. Lees hier of het spel meer te bieden heeft dan alleen maar vrouwelijk schoon.

Bij het opstarten van de game, krijgen we het verhaal te horen. Een perverse man heeft alle vrouwen uit SNK-spellen getransporteerd naar een mini-universum waar hij ze heeft aangekleed in verschillende outfits. Zij moeten met elkaar vechten en hij krijgt kracht van hun verdriet en angst. Echter windt SNK Heroines er geen doekjes omheen, want het draait eigenlijk allemaal om de dames.

In de verhaalmodus kies je twee personages die zes keer tegen een ander tweetal vechten. Daarna gaat de eindbaas, de viespeuk zelf, het gevecht met jullie aan. Vervolgens verdwijnt het mini-universum en bleek iedereen een slechte droom te hebben gehad. Tussen de gevechten door volg je de twee gekozen dames in het kasteel, terwijl een verborgen camera inzoomt op de rondingen van de vrouwen. SNK is gelukkig niet subtiel over het doel van het spel, maar veel diepgang heeft het ook niet.

Naast de verhaalmodus zijn er ook andere modi die we verwachten van een vechtgame vandaag de dag. Je kunt jezelf trainen, uitdagingen aangaan of je statistieken bekijken. Ook kun je foto’s en tekeningen bekijken, muziek luisteren en alle dames aanpassen naar smaak. Ieder personage heeft in totaal drie outfits, die je compleet kunt aanpassen met accessoires.

SNK Heroines

Met al het vrouwelijk schoon waarmee we bekogeld worden, zouden we bijna vergeten om het vechtsysteem van SNK Heroines: Tag Team Frenzy te testen. Het is een simpel systeem, waardoor onbekenden van vechtspellen het ook makkelijk kunnen oppakken. Je hebt een zwakke, sterke en speciale aanval en afhankelijk van welke richting je inhoudt, krijg je andere moves. Tijdens het gevecht kom je ook willekeurige voorwerpen tegen die jou versterken of je tegenstander hinderen. Hoe verder je levenskracht daalt, hoe meer energie je hebt om speciale aanvallen te doen. Elk personage beschikt ook over twee Dream Finish-aanvallen, flitsende en sterke aanvallen. Dat zijn overigens de enige aanvallen waarmee je de tegenstander kunt uitschakelen.

Ondanks dat het vechtsysteem erg simplistisch is, komt er zeker diepgang bij kijken. Hoe hoger het niveau, hoe verfijnder de vechtstijl blijkt te zijn. Het afwisselen van personages, het maken van combo’s en het juist toepassen van voorwerpen vraagt namelijk de nodige strategie. De grafische stijl is wel erg over-de-top, met alle rondvliegende etenswaar, knuffels of bloemen. Het is overduidelijk dat SNK de focus enorm legt op het vrouwelijk schoon in de game, maar brengt daarbij ook een degelijk vechtspel. Lang zullen de meeste mensen zich niet bezighouden met SNK Heroines: Tag Team Frenzy, tenzij men enorm geniet van het kijken naar de dames.