Arizona Sunshine-DLC

Deze twee Arizona Sunshine-DLC-pakketten bieden weer een nieuw avontuur vol spannende verhalen en bloedstollende actie tussen de zombies. Voor liefhebbers van het basisspel is dit verplichte kost. Het is vooral meer van hetzelfde en dat vonden wij juist tof.

De toffe VR-game vol zombies van Nederlandse bodem heeft twee DLC-uitbreidingen gekregen met verhalen die zich afspelen voor de basisgame. Beide zijn al eerder verschenen voor gewone VR-headsets, maar nu ook voor de Oculus Quest en daarom de perfecte kans voor ons om deze verhalen uit te proberen. Lees hier onze kleine reviews van de twee Arizona Sunshine-DLC pakketten genaamd Dead Man en The Damned.

De basisgame Arizona Sunshine draait om het overleven in de bloedhitte van het prachtige Arizona. Niet omdat de zon dodelijk is, maar vooral vanwege de grote hoeveelheid zombies die er rondlopen. Je kunt in onze originele review lezen waarom deze game zo tof is. In het avontuur voel je de spanning goed oplopen terwijl je constant op zoek bent naar schaarse munitie. Ondertussen komen de hordes zombies links en rechts te voorschijn, vooral wanneer je het eigenlijk niet kunt hebben. Deze DLC vertelt twee verhalen die voor het basisspel plaatsvinden.

Arizona Sunshine-DLC

Dead Man vertelt het verhaal van een soldaat die de taak had een raketlancering te starten zodat de zombies zouden worden uitgeroeid. Door het basisspel weten we dat dit niet gelukt is, maar we leren zo wel het tragische lot van deze beste man. Met deze DLC kun je ook enkele wapens gebruiken die je met twee handen bedient, iets wat voor deze DLC nog niet mogelijk was. Het verandert de speelstijl verder niet echt.

In dit verhaal duik je de ondergrondse bunker in bij de raket, met als doel de raket te activeren. De zombies hebben ondertussen de bunker al helemaal bezet, dus het is aan jou om heelhuids langs ze heen te komen en de raket te lanceren. Gedurende dit avontuur moet je verschillende opdrachten uitvoeren om verder de bunker in te komen en keer op keer komen de zombies op je af. Dit verhaal is best interessant omdat het een hoop uit het basisspel duidelijk maakt, maar het was wel iets aan de korte kant, waarbij de spanning pas echt goed op gang kwam bij het einde. Als je niet elk hoekje gaat ontdekken, heb je het tragische einde ontdekt in een uurtje. Voor de zachte prijs van €2,50 heb je gelukkig geen kat in de zak.

Arizona Sunshine-DLC

Het tweede stukje DLC, The Damned, speel zich grotendeels af in en op een dam, zoals de naam al deed vermoeden, en kost €5,-. Voor die prijs verwachtten wij minimaal het dubbele aan content in vergelijking met zijn voorganger en de game maakte dat meer dan goed. Hier speel je een soldaat die met zijn team de taak heeft gekregen om de dam open te zetten, zodat grote groepen zombies in het dal worden weggespoeld. Echter is jouw team verongelukt en zul jij de eenzame held moeten zijn die deze taak op zich neemt. Je krijgt instructie van een sarcastische commandant die jou begeleidt en vertelt waar je heen moet.

De DLC was vrij lang en bood ons een erg tof verhaal, vol bloedstollende momenten waarbij de zombies op ons af kwamen rennen, terwijl je dacht veilig te zijn, maar ook rustige momenten waarbij je geen hoogtevrees moet hebben. Je komt bij meerdere herkenbare locaties uit de basisgame en leert meer kennen over de geschiedenis ervan. Wat wij wel jammer vonden, was dat je erg veel binnen de dam speelt. De gebieden in de dam leken veel op elkaar, waardoor je op een gegeven moment erg veel grijze blokken en gangen hebt gezien, terwijl de buitenlucht van Arizona juist zo tof is. Het slot van dit verhaal was wel weer intens en gaaf om te beleven, al bleek de besturing tijdens deze chaos soms iets tegen te werken aangezien zombies het teleporteren nogal in de weg kunnen zitten. Dat mocht de pret niet drukken, want de ervaring maakt daarbij een hoop goed.

Arizona Sunshine-DLC

Beide Arizona Sunshine-DLC-pakketten bieden een nieuw inzicht in het verhaal van het basisspel. De Dead Man-DLC is een leuk tussendoortje, maar redelijk kort. Het verhaal van The Damned biedt dan weer genoeg avontuur om de prijs voor beide goed te praten. In totaal zul je zeven-en-een-halve euro kwijt zijn en dat is een mooi prijsje voor deze nieuwe ervaringen. Mocht je de basisgame nog niet hebben uitgespeeld, zouden wij aanraden om dat eerst te doen, al is het niet vereist om de DLC te kunnen ervaren. Hoe dan ook bieden deze pakketten meer Arizona Sunshine aan en dat kunnen we alleen maar toejuichen.