Borderlands – Legendary Collection
Patrick van Meijl
Patrick van Meijl

Borderlands - Legendary Collection is een goede port met wat kleine technische minpuntjes. Het blijft een perfecte kans voor Nintendo-fans om de Borderlands-serie eindelijk te ervaren.

Borderlands is een serie die bijna geen introductie meer nodig heeft. De looter shooter heeft versies en delen op meerdere generaties consoles, maar de Nintendo Switch heeft het tot nu toe zonder moeten doen. Daar brengt Borderlands – Legendary Collection verandering in. In deze bundel kunnen Switch-eigenaren aan de slag met Borderlands: Game of the Year Edition, Borderlands 2 en Borderlands: The Pre-Sequel. Daarnaast zijn alle uitbreidingen van deze drie games inbegrepen. Dit levert potentieel honderden uren aan content en plezier. In deze review zullen we vooral focussen op de kwaliteit van de port naar de Nintendo Switch en minder op de inhoud van de games.

Borderlands is een first-person looter-shooter waarin je als een vault hunter speelt op zoek naar loot en rijkdom. Dit gaat gepaard met een prima verhaal en leuke personages die je onderweg ontmoet. Uiteindelijk draait het spel om de soepele schiet-gameplay en de grote hoeveelheden wapens en andere voorwerpen die je kunt verzamelen. Verder zorgt het cell-shaded-stijltje voor een unieke look en de verschillende vault hunters die je kunt spelen in ieder deel hebben verschillende vaardigheden en upgrade-mogelijkheden.

De port ziet er op de Nintendo Switch prima uit. Het unieke stijltje blijft behouden en de games lopen allemaal vrij soepel. Natuurlijk is de Switch niet zo krachtig als andere consoles of een goede pc, dus zijn de details wat minder mooi, de laadtijden wat langer en de render-distance iets slechter. Dit offeren we graag op om een stabiele framerate te hebben en crashes te voorkomen. Zowel in handheld- als docked-modus blijft het allemaal soepel lopen.

Borderlands - Legendary Collection

De besturing werkt net als op andere consoles en is dus prima. Een klein probleem waar we tegen aanliepen was dat de pookjes wat “plakkerig” waren. Dit zorgt ervoor dat als je bijvoorbeeld naar links kijkt, je een stukje verder kijkt zodra je het pookje loslaat. Dit blijft wat vervelend, maar het went wel, waardoor het geen groot probleem is. Verder is het tof dat het mogelijk is om split-screen met iemand te spelen, aangezien Borderlands nog steeds het beste is in co-op. Met vier man spelen kan ook, maar daarvoor zul je online moeten gaan.

Borderlands – Legendary Collection is een prima port geworden, waarbij de fantastisch leuke gameplay en het unieke stijltje behouden blijven. De hardware van de Switch zorgt er wel voor dat het er grafisch iets minder uitziet en de “plakkerige” pookjes zijn even wennen. Het is de perfecte kans voor Nintendo-fans die de games nooit hebben gespeeld, dit toch maar eens te proberen. Voor terugkerende fans is er niks nieuws te vinden en blijven de betere versies te vinden op andere consoles en pc.

Voor deze review speelden we Borderlands – Legendary Collection op Nintendo Switch. Het spel is exclusief verkrijgbaar voor Nintendo Switch.