Burnout Paradise Remastered Switch-versie

Grafisch gezien is de Burnout Paradise Remastered Switch-versie niet echt geweldig, helemaal niet in de tv-modus. Ondanks wat kleine puntjes van kritiek blijft het een prima game.

We kunnen het ons bijna niet voorstellen, maar het kan zijn dat je Burnout Paradise nog nooit hebt gespeeld. Het origineel verscheen al in 2008 voor de PlayStation 3, Xbox 360 en pc. Twee jaar geleden kwam de remaster uit voor de PlayStation 4 en Xbox One, en alsof dat niet genoeg is, is er nu ook nog de Burnout Paradise Remastered Switch-versie. Wij hebben weer de nodige uurtjes rondgereden in Paradise City en kunnen jullie mededelen dat het spel geen concessies heeft gedaan wat betreft raceplezier.

Het spel is nog steeds zo goed als dat het ooit was. Natuurlijk voelt het op een aantal vlakken wel wat verouderd aan, omdat games als Forza Horizon 4 en Grid ons redelijk hebben verwend. Zo is er geen terugspoel-functie en ook is de kaart behoorlijk aan de kleine kant. Vooral dat laatste is sterker aanwezig dan anders als je speelt in handheld-modus. Dit kan vooral wat frustrerend werken als je de juiste route probeert te vinden in een race van de ene kant van de stad naar de andere. Mocht je tijdens je ritje een afslag missen door de kleine kaart, dan kun je dus ook niet even snel terugspoelen. Het zijn kleine minpuntjes die je eigenlijk geen minpunten mag noemen, omdat het spel uit een andere tijd komt.

Grafisch gezien is het niet heel erg spectaculair, maar dat hadden we ook niet verwacht gezien de beperkte rekenkracht van de Nintendo Switch. Het ziet er ongeveer net zo goed uit als de versie voor de PS Vita. Gelukkig is dit spel een goed voorbeeld dat “graphics over gameplay” eigenlijk nooit van toepassing is, want er valt enorm veel plezier te beleven met deze game. Het loopt allemaal heerlijk soepel en de laadtijden zijn niet storend. Dat geldt alleen wel voor de handheld-modus, want wanneer je het op de tv wilt spelen, ziet het er nog een stuk minder uit en gaat het allemaal iets minder vloeiend.