Escape Room The Game 2 Players Horror

Waar we het eerste pakket erg makkelijk vonden, is Escape Room The Game 2 Players Horror juist best pittig en door het horror-thema ook spannend om te beleven. De twee unieke verhalen en het introspel die ons in spanning lieten ontsnappen uit enge situaties zijn leuk om met z'n tweeën te doen en je kunt deze ook enigszins makkelijk doorgeven aan anderen. Er zijn misschien wat kleine onderdelen die niet voor iedereen even goed werken, maar zeker een aanrader tijdens deze thuisblijf-tijd.

Ruim een jaar geleden mochten we de eerste Escape Room The Game 2 Players spelen, waarin we merkten dat het ons redelijk gemakkelijk afging. Hier kun je onze review daarover lezen. Met Halloween net achter terug. kregen we Escape Room The Game 2 Players Horror opgestuurd, met een nieuwe introspel en twee nieuwe verhalen met horror-thema: perfect om een avondje in spanning te ontsnappen met z’n tweeën. Lees hier onze review van deze nieuwe editie van de tweespeler-escaperoom in een doosje, zonder grote spoilers.

Escape Room The Game 2 Players Horror Foto: Joost Klein Middelink

Voordat we de twee horrorverhalen indoken, begonnen we eerst aan het nieuwe intro-spel. Daarin wordt de manier van spelen uitgelegd in een kleiner scenario van een kwartiertje. Deze staat dit keer in het kader van Bloody Mary en moeten we proberen iemand te redden van deze afgrijselijke verschijning. Dit was een leuke manier om bekend te worden met het spelconcept, al was er een puzzel die redelijk wat tijd in beslag nam en best bewerkelijk was, waardoor we maar krap binnen de tijd klaar waren. De grafische stijl past goed bij het horror-thema en door deze introductie keken we dan ook erg uit naar de spannende verhalen waar dit doosje echt om draait.

Het eerste echte avontuur dat wij mochten beleven was The Little Girl. In dit verhaal is er een opgesloten seriemoordenaar die toch weer lijkt te doden. Echter blijkt het om een na-aper te gaan, want jij gaat in de gevangenis met de moordenaar in overleg om uit te zoeken wie dan alsnog blijkt te moorden. Door middel van de patronen van de echte moordenaar te ontcijferen en gebreken hierin te ontdekken, leer je steeds meer over de echte dader van dit moment. Gezegd moet worden dat er wel een puzzel was waar een kleurenblinde mogelijk wat meer moeite mee zou hebben. Na elke oplossing kom je een stapje dichterbij en begint het verhaal op zijn plaats te vallen. Een tof avontuur met een leuke manier van puzzelen, waarbij wij ons echte detectives voelden.

Na The Little Girl was House By The Lake aan de beurt, waarin we met panne langs de kant van de weg staan in het midden van niemandsland. Een vriendelijke bediende van een pompstation biedt ons een warme maaltijd en slaapplek aan bij zijn familiehuis en zonder enige twijfel gaan onze onwetende personages mee. Eenmaal daar aangekomen raken we buiten westen en moeten we zien te ontsnappen in deze gevaarlijke omgeving. In dit verhaal leer je steeds meer over de familie waarbij je “op bezoek” bent en waarom je rap weg moet komen. Het leuke hierbij is dat beide spelers een iets andere ervaring hebben dankzij een spelelement, dat is erg tof gedaan. Een puzzel aan het einde zorgde nog voor de nodige verwarring, maar gelukkig ontsnapten wij ook hier binnen de tijd.

Met Escape Room The Game 2 Players Horror is dit nieuwe twee-speler-pakket een perfecte manier om tijdens het thuisblijven toch enge avonturen te beleven met iemand. De twee uitgebreide verhalen en het introspel zijn best spannend en bevatten unieke en ook vermakelijke puzzels. Wat ons betreft vormt het hiermee een mooie aanvulling voor liefhebbers van dit soort spellen. Er waren enkele onderdelen die niet helemaal soepel werkten voor bijvoorbeeld mensen die kleurenblind zijn en er waren bepaalde zinnen die op meerdere manieren te interpreteren zijn, maar over het algemeen is het een mooi pakket om te beleven.

Ben je ook zo geïnteresseerd geworden in deze escapegame? Stuur dan jouw antwoord inclusief adresgegevens op de onderstaande vraag naar prijsvraag@nwtv.nl onder vermelding van Escape Game Horror en wie weet win jij een exemplaar! Jouw adresgegevens zullen eenmalig worden gebruikt om het spel op te sturen.

Wat is het spannendste bordspel dat je ooit hebt gespeeld en waarom?

Inzendingen tot en met 30 november worden nog meegenomen in de selecte en uiterlijk 1 december wordt er een winnaar gekozen, deze ontvangt op de inzending een reactie.