Hades

Hades is nog steeds een absolute topgame en deze presentatie zet het ook neer op de andere platformen. Als je van roguelites, mythologie of actiespellen houdt, is Hades eigenlijk verplichte kost.

Vorig jaar mochten wij nog schrijven over de geweldige game Hades, dit keer is de game eindelijk verschenen voor PlayStation- en Xbox-consoles, dus mochten we kijken hoe het spel op die apparaten werken. In deze review focussen we ons dus vooral op het verschil met de nieuwe consoles en minder op de game. Wil je graag in detail lezen hoe goed Hades is als game, kun je dat vinden in onze review hier.

Hades

In een notendop: Hades is een roguelite avontuur waarin je speelt als Zagreus, de zoon van Hades die probeert te ontsnappen uit de onderwereld. Terwijl je de verschillende lagen van dit demonische gebied doorgrond moet je zien te overleven tijdens gevechten met allerlei wezens die jou willen tegenhouden. Gelukkig krijg je enige hulp van de goden op Olympus in de vorm van hun krachten.

Doordat je vaak zal sterven en de game vaker gaat spelen, krijg je ook andere krachten mee per potje. Dat is een roguelite in de kern en zo ook Hades. Echter kun je na het sterven ook een bepaalde valuta investeren in jezelf zodat je de volgende ronde meer vaardigheden hebt. Zo heb je toch het gevoel dat je keer op keer verder kan komen.

Bij deze release voor PlayStation- en Xbox-consoles is de game niet bijster anders. Er is geen nieuwe content en er zijn geen grafische poetsbeurten geweest. Toch is het wel zichtbaar dat de game soepel draait op de apparaten, zeker op de nextgen-consoles. Grafisch zag het er al indrukwekkend uit en dat komt nu weer goed tot zijn recht. Het speelt lekker weg met de controllers en het is even meeslepend als vorig jaar.

Hades

Er zijn geen aanpassingen gedaan aan de game en dat is eigenlijk de enige opmerking die we zouden hebben op deze uitgestelde release. Het is jammer dat bijna een jaar na dato het spel pas beschikbaar is op andere platformen en in de tussentijd er geen enkele manier is om het interessant te maken voor mensen die de game al hebben gespeeld. Aan de andere kant is de game zodanig geweldig dat dit niet echt een probleem is.

Doordat Hades een absolute topper van een game is, geven we het zeker weer vijf sterren. Mocht je het spel al eerder hebben gespeeld en al enige uren er in hebben gestopt, heb je eigenlijk geen reden om het opnieuw te kopen, tenzij je het graag op een ander platform speelt en de studio graag wat extra geld wilt toespelen. Heb je nog geen kans gehad dit spel te doen, dan is Hades echt een aanrader voor liefhebbers van roguelites, mythologie en actiespellen.

Hades is voor deze review gespeeld op de PlayStation 4 en PlayStation 5. Het spel is ook verkrijgbaar voor Xbox One, Xbox Series X|S, Nintendo Switch en pc.