Doorgaan naar artikel
Hextech Mayhem: A League of Legends Story
Rutger Engel
Rutger Engel
Hoofdredacteur
Profiel

Conclusie

Hextech Mayhem: A League of Legends Story is een klein, tof avontuurtje dat het waard is om opnieuw te spelen door het feit dat je de moeilijkheidsgraad zelf dynamisch in de hand hebt.

Hextech Mayhem: A League of Legends is een zogeheten ‘Endless Runner’ in het League of Legends-universum en komt van Choice Provisions, die eerder al een dergelijk spel hebben gemaakt in de vorm van Runner3. Lees hier onze review.

In Hextech Mayhem speel je als Ziggs, de kleine onderzoekersassistent die vooral houdt van flinke explosies en herrie veroorzaken. In allerlei levels ga je op muzikale wijze van het begin naar het einde. Zoals het een ‘Endless Runner’ betaamt, gaat Ziggs automatisch van links naar rechts door het level bewegen en is het aan jou om obstakels te vermijden. Dit doe je in principe met slechts drie handelingen: springen, naar beneden duiken en bommen gooien.

Nu is dit vrij simpel, maar het kan al vrij snel hectisch worden door hoe snel al deze dingen achter elkaar moeten gebeuren. Een hulpmiddel hierbij is het feit dat je het allemaal op het ritme van de muziek doet. Zit je lekker mee te swingen met de muziek, dan merk je al snel dat het juiste ritme vinden voor de handelingen, bijna vanzelf gaat.

Wat Hextech Mayhem diepgang biedt, is het feit dat je ook Freestyle-acties uit kan voeren. Naast de benodigde handelingen om verder te geraken, kan je extra dingen kapotmaken met bommen of correct getimede sprongen. Dit is helemaal niet nodig, maar het biedt extra uitdaging en verbetert je score. Hierdoor heb je de moeilijkheidsgraad van het spel zelf in handen. Gewoon het einde van een level halen is een prima eerste avontuurtje en vervolgens kan je er op een later moment weer in duiken om helemaal los te gaan voor een zo hoog mogelijke score. Bij een vorige titel van Choice Provisions, Runner3, was de hoge moeilijkheidsgraad bij tijden juist ons grootste probleem met het spel. Het is dus fijn om te zien dat dit punt nu zo sterk aangepakt is.

Het League of Legends-sausje van de game is leuk, maar meer dan dat is het ook niet. Waar bij Ruined King de wereld een gigantisch belangrijk onderdeel van de ervaring is, is het bij Hextech Mayhem slechts een leuk extraatje om met name Ziggs en Heimerdinger te zien. In combinatie met de opbeurende muziek, is het een sfeervol geheel.

Hextech Mayhem is een simpele game die voor een tientje zeker genoeg onschuldig plezier weet te bieden. Het feit dat je zelf de moeilijkheid van het spel op een hele dynamische wijze in de hand hebt door het Freestyle-systeem, is een verademing. Het League-sausje is daarbij leuk, maar geen reden an sich om het spel aan te schaffen.

Hextech Mayhem: A League of Legends Story is voor deze review gespeeld op pc. De game is daarnaast ook beschikbaar voor Nintendo Switch.