OlliOlli World: Void Riders

OlliOlli World: Void Riders-DLC is een leuke aanvulling op het basisspel. Met nieuwe onderdelen en pittige levels is het vooral interessant voor de liefhebbers van de serie.

Eerder kon je al lezen wat we van het spel vonden in onze review en inmiddels mogen we al aan de slag met de eerste extra content van het skatespel, de OlliOlli World: Void Riders-DLC.

OlliOlli World: Void Riders

Wij waren best tevreden over OlliOlli World, hier kan je lezen waarom. Als het skaten nog niet genoeg uitdaging bood, kan je nu nieuwe content ontdekken in deze DLC. Halverwege de game kom je een neergestorte ufo tegen, waardoor je te weten komt dat er een buitenaardse invasie is die op zoek is naar de leiders van de wereld. Natuurlijk los je dat maar op één manier op: skaten. Door je skateboard te gebruiken laat je de aliens zien dat jij de meest geschikte persoon hiervoor bent en hoop je de aarde te beschermen.

In drie werelden krijg je drie nieuwe, uitdagende levels voor je kiezen met elk variaties op bestaande levels. Deze nieuwe omgevingen zijn tegenpolen van wat bekend is. De woestijnwereld is ineens volgelopen met water, het warme strand wordt omgeruild voor koude toendra’s, enzovoort. Zodoende voelen alle levels wel degelijk als uniek. Als je twee van de drie levels hebt behaald, mag je de strijd aangaan met de alien van die locatie in een specifieke uitdaging. Versla je de drie aliens, dan krijg je zes nieuwe uitdagingen in de ruimte. Haal je er daar vijf van, dan mag je de opperbaas van de ruimte proberen tegen te houden.

OlliOlli World: Void Riders

De toevoegingen die de OlliOlli World: Void Riders-DLC brengt is best leuk. Door niet alleen de levels een ander tintje te geven, waardoor het oprecht aanvoelt als een vreemde wereld onder invasie, maar ook spelelementen toe te voegen, zodat skaten ook echt anders wordt, is de extra content erg leuk. Met veranderde zwaartekracht of trekstralen die jou of stukken grond omhoog tillen, moet je je vaardigheden nog strakker houden om het einde van een level te bereiken, bovenop de kennis die je gedurende het spel al hebt opgedaan.

Doordat de levels een tandje moeilijker zijn dan het reguliere spel, mede door de verschillende nieuwe elementen, voelt de extra content wel vooral gericht op de liefhebbers van de game. Sommige delen van levels voelen vooral als trial-and-error, waardoor de frustratie op de loer ligt. Als je dan niet te zwaar tilt aan afgaan, zal je uiteindelijk voldaan het einde bereiken, maar als je per se vlekkeloos levels wilt halen, dan zal je de nodige irritaties ervaren.

Zodoende is OlliOlli World: Void Riders vooral een leuke en pittige toevoeging gericht op spelers die nog meer uit hun game willen halen en de basisgame al grotendeels hebben gezien. De nieuwe toevoegingen van de trekstraal of verminderde zwaartekracht zorgen voor unieke levels. De lat ligt wel erg hoog, waardoor sommige spelers afgeschrikt kunnen worden. Al met al is het lekker gevarieerd en uitdagend.

De OlliOlli World: Void Riders-DLC is voor deze review gespeeld op de PlayStation 5. De content is ook verkrijgbaar voor PlayStation 4, Xbox Series X|S, Xbox One, Nintendo Switch en pc.