GC22: Preview VR-games

Op Gamescom hebben we een hoop spellen kunnen testen, zo hebben we ook een aantal preview VR-games kunnen doen bij verschillende uitgevers. Hieronder hebben we een lijstje gemaakt van enkele spellen die ons interessant leken of we in de gaten gaan houden.

Espire 2

Preview VR-games

Wij hebben de originele Espire 1 mogen reviewen, waarin je in een robot verschillende missies moet uitvoeren. Wij vonden het best tof en waren dan ook erg benieuwd toen we deel twee mochten uitproberen. Dit keer kan je kiezen tussen twee modellen robots die elk een eigen functie hebben. Je kan kiezen tussen agressieve gameplay of juist enorm stealthy, iets wat verschillende gevolgen heeft. De game verschijnt binnenkort, al is een definitieve releasedatum nog niet bekend.

Silhouette

Preview VR-games

We spraken een paar jaar geleden over Panoptic, een enorm tof asynchroon multiplayer-spel. De studio komt binnenkort met Silhouette voor de Quest 2-headset waarin je de schaduw van je handen moet gebruiken om verschillende puzzeltjes op te lossen. Een wezentje loopt over je handen heen, je kan een pistoolvingers onderdelen kapot schieten en meer. Wij zijn erg benieuwd als de game later uitkomt, al durfden ze nog niet exact te zeggen wanneer dat is.

We Are One

Preview VR-games

Quest 2-gebruikers kennen misschien de Sidequest-demo Help Yourself en We Are One is een volledige game rondom dat concept. Elk level is een puzzel waarbij jij jezelf moet helpen door spullen naar je toekomstige zelf te gooien om zo goed na te denken over de consequenties van je acties. De demo was al leuk en de volledige game lijkt dat concept nog uitgebreider te hebben gemaakt tot een tof spel.

Broken Edge

Preview VR-games

Zwaardvechten in VR is erg tof al voel je niet de weerstand van het wapen van de ander. Broken Edge lost dit op door energiewapens te gebruiken die barsten op de plek waar de wapens contact maken. De verschillende klassen hebben elk unieke vechtstijlen zoals de samurai, ridder of barbaar met elk speciale vaardigheden. Het was spannend om de strijd aan te gaan en af te wachten wat de tegenstander zou doen. Afhankelijk van de stijl en de vaardigheden die je nog hebt kan je agressief of juist defensief spelen. De game komt later dit jaar uit.

Drop Dead: The Cabin

Preview VR-games

Het eerste deel van Drop Dead was vooral een on-rails shooter waarbij je weinig keus had wat je wilde doen. Drop Dead: Dual Strike voor de Quest-headsets was een remake, maar bracht al vrije beweging aan. Nog steeds was de game wel vrij lineair. In dit nieuwe deel in hetzelfde universum; Drop Dead: The Cabin kunnen spelers zelf bepalen welke deuren ze open doen en waar ze punten in investeren. Met genoeg zombies en opties om te beleven lijkt dit een toffe game om met een vriend te doen als het later verschijnt dit jaar.