Jurassic World Aftermath Collection PS VR2

Jurassic World Aftermath Collection PS VR2 is de beste versie van deze game die je op dit moment kunt krijgen.

Jurassic World Aftermath Collection verscheen vorig jaar voor de Switch en bleek uiteindelijk toch iets minder goed te werken op de handheld van Nintendo. Met de komst van de PS VR2 was het natuurlijk wachten op een heruitgave van de game. Inmiddels is het zover en zijn wij met deze titel aan de slag gegaan en hebben wij vooral gekeken naar de verschillen met voorgaande versies.

Het verhaal speelt zich af na de gebeurtenissen van Jurassic World en voor die van Fallen Kingdom. Je neemt de rol aan van Sam en wordt vergezeld door doktor Amelia Everett. Je bent op een missie om de laboratoria op Isla Nublar te infiltreren, maar het gaat al snel mis. Je helikopter wordt aangevallen door een aantal pterodactylussen en je moet zien te ontsnappen.

Zoals te lezen is in onze review voor de Nintendo Switch ben je in deze game vooral bezig met het oplossen van puzzels, maar tegelijkertijd word je achterna gezeten door dinosaurussen. Die spanning kwam op de Switch niet heel goed naar voren, maar dat is compleet anders op de PS VR2. Door het gebruik van VR, de toevoeging van 3D-audio en de trillingen die veroorzaakt worden door de VR-bril, is het een stuk enger. Hierdoor komt het spel ook veel beter tot z’n recht, want het draait juist om de angst en niet zo erg om het oplossen van puzzels.

Net zoals bij Moss and Moss: Book II Bundle, ziet het er grafisch ook weer een stukje mooier uit. Het draait ook op 4K (2000×2040 per oog) met 90fps. Toch zorgt de cartoonachtige stijl ervoor dat het verschil minder groot is dan bovengenoemde game. Het oogt vooral een stuk scherper, maar dat is niet zo gek natuurlijk met de hardware van de PS VR 2. Ook is de belichting onder handen genomen en door het gebruik van OLED-schermen zijn de donkere stukken ook echt donker.

Als laatste voegt deze versie ook nog een Dino Viewer toe, waarin je verschillende dino’s van dichtbij kunt bekijken zonder dat ze je proberen te verslinden. Dit is wel een leuke toevoeging, maar verwacht er niet te veel van. Het doet precies wat het zegt en niks meer. Je hebt ook hier te maken met een cartoonachtige stijl, waardoor het natuurlijk net iets minder indrukwekkend is.

Jurassic World Aftermath Collection voor de PS VR2 is de beste versie van deze game die je op dit moment kunt spelen. De grafische update, de toevoeging van 3D-audio en trillingen die je voelt in de headset zorgen voor een bijzondere ervaring. Er verandert niet heel veel aan het spel zelf, dus mocht je het eerder al op een ander VR-platform hebben gespeeld dan is het waarschijnlijk niet de moeite waard. Maar mocht je net een PS VR2 hebben gekocht en interesse hebben in deze game, dan is nu je kans.