preview
GC25: My Hero Academia: All’s Justice

Conclusie
My Hero Academia: All's Justice lijkt een ultiem afscheid te worden van de anime met dezelfde spannende content als de serie zelf.Tijdens gamescom 2025 mochten we bij Bandai Namco aan de slag gaan met My Hero Academia: All’s Justice, de aankomende vechtgame van de welbekende anime. Dit lijkt voorlopig ook de laatste game te zijn van de franchise, gezien de anime ook tot een einde gaat komen. Lees hier over onze indrukken van deze exclusieve speelsessie met de game.

Na een korte presentatie, waar we vrijwel niets over mogen zeggen, konden we een gevecht uit de verhaalmodus uitproberen en een los gevecht tegen de computer doen in een speelsessie van ongeveer twintig minuten. Het enige wat we wel kwijt kunnen over die presentatie, is dat de makers aangaven het belangrijk vinden om ook te ondersteunen en te eren dat de anime tot een einde komt door spectaculair af te sluiten.
Wat nieuw is voor My Hero Academia: All’s Justice is dat je kunt afwisselen met twee teamgenoten waarmee je combo’s kunt blijven inzetten. Ook vertelden de ontwikkelaars niet hoeveel personages er uiteindelijk in de game komen, maar ze willen wel veel studenten van de superheldenschool verwerken. Door deze variatie in personages en vechtstijlen kun je allerlei verschillende tactieken inzetten.

In ons gevecht van het verhaal begonnen we direct tegen All For One, spelende als One For All, wat direct de toon zette voor de sfeer van de anime. Met verschillende manieren om te verdedigen, tegenaanvallen te doen en allerlei flitsende aanvallen te gebruiken, kregen we de cutscenes te zien na de gevechten. Het was tof om te zien dat deze tussenstukjes ook trouw zijn aan de serie, soms tot alle details aan toe.
Bij de knokpartijen daarna tegen de computer konden we kiezen uit zes speelbare personages, zoals Izuku, Katsuki, Shoto, Tomura, Dabi en Himiko. Bij de uiteindelijke release zal de grootste verzameling van speelbare personages beschikbaar zijn die ooit in een My Hero Academia-game zaten. Deze gevechten voelden flitsend, snel en intens aan, precies vergelijkbaar met de serie. Door af te wisselen tussen je teamgenoten en tactisch je vaardigheden in te zetten kun je in een mooie flow komen doordat je teamgenoten het gevecht direct overnemen. Dit voelt erg tof en bevredigend als je dit goed inzet.
De vechtstijl van My Hero Academia: All’s Justice voelt als de complete versie van deze vechtgameserie. Wie er uiteindelijk in de game gaan zitten is nog even afwachten, net als welke verhalen we kunnen beleven in de verhaalmodus. Het vechten, afwisselen van teamgenoten en inzetten van flitsende aanvallen voelt enorm prettig, dus we kunnen niet wachten tot de release.