Doorgaan naar artikel
Dag 3: Een ondergewaardeerde game
Jeffry van Geel
Jeffry van Geel
Eigenaar / PR / Sales / Community-manager
Profiel

Vandaag gaan we in de 30 dagen uitdaging op zoek naar een spel dat lang niet genoeg liefde gekregen heeft. Dus grijp die game en geef hem of haar een innige knuffel.

Jeffry

Banjo-Kazooie: Nuts & Bolts (2008)

Spellen recenseren is geen pure wetenschap, dat is iets wat ik sinds mijn begin als gameredacteur (2008) al merk. Het objectief beoordelen van een game valt niet altijd even mee, omdat games ook heel leuk kunnen zijn wanneer het grote publiek dit niet vindt. Het spel dat in mijn ogen door de wereld ondergewaardeerd is, is Banjo-Kazooie: Nuts & Bolts. Heel gek is dit niet, het spel moest de langverwachte opvolger worden van Banjo-Tooie, maar Microsoft wilde koste wat het kost innovatie. Voor veel fans leverde dit alleen maar frustratie op, maar de game heeft mij uiteindelijk toch tientallen uren geboeid.

Aloys

X-Men Origins: Wolverine (2009)

De film werd matig ontvangen, en gezien de reputatie van filmgames is X-Men Origins: Wolverine verrassend leuk om te spelen. De simpele hack-and-slashgameplay is erg soepel en de filmpjes zagen er destijds erg goed uit. Het enige minpunt zou kunnen zijn dat de moeilijkheidsgraad niet erg hoog ligt, maar met dit dilemma heeft de zichzelf genezende Wolverine in elke vertelling te kampen. Wat zeker is is dat X-Men Origins: Wolverine het verhaal op een veel interessantere manier wist te vertellen dan de film.

Michael

Red Faction Armageddon (2011)

Na het grote succes van Red Faction Guerrilla waren er hoge verwachtingen van Studio X over het vervolg. Red Faction Armageddon moest de fans nogmaals omver blazen.

Zodra bleek dat de game anders dan de voorganger geen open wereld zou bevatten daalde het enthousiasme enorm. Mede door veel negatieve berichtgeving zat vrijwel niemand meer op het spel te wachten bij release.

Binnen enkele weken was Red Faction Armageddon dan ook alweer in de budgetbakken terug te vinden – onterecht. Het spel was namelijk zeker niet slecht. De studio heeft gekozen voor een andere aanpak die helaas bij velen in het verkeerde keelgat is geschoten. Dat neemt niet weg dat het geheel er goed uit zag en gewoon prima wegspeelde. De replaywaarde was daarbij nog eens een stuk hoger dan bij veel andere lineaire games.

Wellicht ben je nog steeds teleurgesteld over de gewijzigde koers. Bekijk Armageddon eens als een compleet nieuwe titel en je zal er gegarandeerd enkele uren plezier aan beleven.