Modern Warfare 2 Remastered

Het is een toffe ervaring om een van de meest iconische Call of Duty-campagnes in opgepoetste staat opnieuw te beleven. Wel is de prijs wat hoog voor de paar uurtjes gameplay die je krijgt.

Hoewel de Call of Duty-reeks nog steeds populair is, is het niets vergeleken met hoe populair de game iets meer dan tien jaar geleden was. De eerste Modern Warfare bracht een schokgolf teweeg in multiplayerland en stuwde de reeks naar grote hoogten. Niet zo gek dat dus dat er een tweede deel verscheen die de serie alleen nog maar populairder maakte. Nadat in 2016 al een remaster verscheen van de eerste game, die samen met het veelbekritiseerde Infinite Warfare verscheen, is sinds deze week ook Modern Warfare 2 Remastered verschenen, waarin we de campagne van de volgens velen beste Call of Duty ooit opnieuw kunnen beleven.

In tegenstelling tot de eerste geremasterde Modern Warfare heeft Activision ditmaal gekozen om de multiplayer niet mee te leveren. De keuze hiervoor is een logische, want het zou de huidige spelersgroep opsplitsen. Voor vijfentwintig euro kan je dus opnieuw de 4 à 5 uur durende campagne opnieuw beleven waarin je op jacht gaat naar de terrorist Makarov en daarnaast een Russische invasie in Amerika moet zien te weerstaan.

De oppoetsbeurt heeft de game goed gedaan en het blijkt ook dat de gunplay van Modern Warfare 2 nog steeds stand houdt in het huidige tijdperk. Wel merk je goed dat de Call of Duty-reeks in de loop der jaren wel door is ontwikkeld, waardoor het her en der wat verouderd en beperkt aanvoelt. Dit is iets dat je ook terugziet in de animaties die tegenwoordig toch wel van een heel ander niveau zijn.

Grafisch gezien maakt Modern Warfare 2 Remastered minder indruk dan de vorige remaster, wat vooral te maken heeft met de sprong die games in de afgelopen drie jaar hebben gemaakt. De game is zeker niet lelijk, maar leg hem naast het eind vorig jaar verschenen deel en je ziet toch wel een flink verschil.

Dat neemt niet weg dat de campagne een ontzettend toffe beleving blijft. Het is een aaneenschakeling van intense situaties waar eigenlijk nergens even gas teruggenomen wordt. Het speelt zich ook nog eens af over de hele wereld, waardoor er gigantisch veel variatie in de omgevingen zit. Gelukkig heeft Activision ervoor gekozen om de hele campagne over te zetten, waarbij we zelf de keuze krijgen of we het befaamde “No Russian” opnieuw willen beleven.

Het is tof om een van de meest iconische campagnes uit de Call of Duty-reeks opnieuw te beleven, helemaal als je destijds het origineel hebt gespeeld. De graphics zijn prima, al zijn we inmiddels al wel beter gewend. Wel ben je met een paar uurtjes door de campagne heen, wat de prijs van vijfentwintig euro wat aan de hoge kant maakt.