Sprint Vector

Sprint Vector is een leuk en spannend spel dat lichamelijk veel van je vraagt. De races zijn erg uitdagend en chaotisch. Misschien is het op op bepaalde momenten wel wat te chaotisch, maar het blijft een toffe game.

Uitgever Survios kennen we van Raw Data, die in onze VR-games top 3 van 2017 stond. Nu is hun volgende VR-spel beschikbaar: Sprint Vector. In deze game race je tegen andere deelnemers in verschillende levels met allerlei power-ups. Lees hier onze bevindingen over Sprint Vector.

Zodra je Sprint Vector opstart, krijg je een tutorial over hoe je een personage moet voortbewegen. Dit gebeurt door je armen langs je lichaam heen te zwaaien alsof je ook echt sprint. Hierbij houd je de trigger-knop vast en laat je deze los achter je heup. Na wat stuntelen, begint het bijna een tweede natuur te worden. Afhankelijk van de kracht van je zwaai, ga je sneller vooruit. Als je het tempo vol wilt houden, dien je dus ook je armen constant met die snelheid te bewegen. Wij raden hierdoor aan om, voordat je Sprint Vector start, even wat opwarmoefeningen te doen, aangezien het lichamelijk nog best intensief kan zijn.

Er zijn nog meer tutorials die je iets vertellen over klimmen, vliegen en het gebruiken van power-ups. Het is verstandig deze te volgen, want in de eerste race komen deze onderdelen al aan bod. Vervolgens kies je een personage en kun je aan de slag. Overigens is het jammer dat deze figuren geen speciale eigenschappen hebben, waardoor het puur eigen voorkeur is. Dit verlaagt wel weer de drempel om het spel te spelen. Er is een singleplayer-modus, waar men tegen de computer racet voor een plek op de leaderboards. Daarnaast is er ook de online-modus, hierin strijd je tegen zeven andere spelers om de eer. Tegenstanders online zijn erg competitief, waardoor de spanning hoog kan oplopen en hierdoor ook de inspanning intensiever wordt.

Sprint Vector

Toch kampt het spel met enige problemen, waardoor de races niet altijd even zuiver verlopen. Ten eerste is de besturing duidelijk, maar meedogenloos. Zodra een verkeerde knop is ingedrukt, daal je snel een paar plaatsen in het klassement. Nu is dat prima als uitdaging, maar erg vervelend als het ook al in de eerste paar races gebeurd. De races zelf zijn vrij chaotisch, waardoor het even duurt voor men de bewegingen en knoppen doorheeft. Daarbij wisselt het spel snel tussen sprinten, vliegen en klimmen, wat elk zijn eigen unieke besturing heeft en de zaak lastiger maakt. Zeker aangezien je tijdens dit alles ook power-ups probeert te gebruiken.

Als je het niet erg vindt om zwetend en hijgend spelletjes te doen, dan is Sprint Vector zeker een aanrader. Als je sportief wilt zijn en tegelijkertijd ook wilt gamen, dan is de game bijna verplichte kost. Het is een van de weinige spellen op het moment dat lichamelijk zoveel van je vraagt. Hierdoor is het wel minder geschikt voor spelers die niet intensief bezig kunnen of willen zijn. Als mensen beweren dat gamers niet aan sporten doen, laat ze dit spel doen. Hoe dan ook is Sprint Vector een leuke en uitdagende VR-game.

Sprint Vector