Doorgaan naar artikel
Jeffry van Geel
Eigenaar / PR / Sales / Community-manager
Profiel

In drie artikelen deel ik mijn eerste IFA-avontuur ooit met jullie. In dit derde artikel lees je alles over de derde dag, maar ook de hobbelige terugreis. Lees hier ook alles over dag 1 en dag 2.

Fossil

Ik heb alweer bijna drie jaar een Smartwatch van Apple, maar daar waar ik qua telefoon echt een uitgesproken voorkeur heb, sta ik open voor een ander merk horloge. Fossil intrigeert mij al enige tijd en een afspraak bij het horlogemerk was dus een uitgelezen kans. Eén die ook nog eens goed uitpakte. Vooral de toevoeging van het kunnen bellen met een iPhone via het horloge beviel me heel erg. Er is dus al een reviewverzoek gegaan naar het PR-bureau.

Nextbase

Er was niet echt een logica in het type gadgets dat ik bezocht en ook Nextbase was daardoor uniek qua type. Wederom aangedragen voor en afspraak ging ik met een doel naar Nextbase. Wat kan het merk bijdragen op de markt met de nieuwste modellen en wat is de toegevoegde waarde in vergelijking met andere goedkopere merken. Dat antwoord kreeg ik. Het merk biedt namelijk SOS-service, kan uitgebreid worden, biedt betere kwaliteit en heeft ondersteuning van Alexa ingebouwd. Als klap op de vuurpijl ging ik met een Nextbase 422 naar huis, dus de review komt er binnenkort aan!

Netgear

Wie denkt aan Netgear denkt aan routers, dat doe ik ook. Maar dat was niet waar de afspraak mee begon. Meural, een nieuw product van Netgear, is een schilderij dat digitaal wordt weergegeven, maar er uitziet als een echt schilderij. Het enige jammere vond ik dat je voor bepaalde kunst naast een prijs van minimaal ruim 400 euro, ook nog eens 70 euro per jaar moet betalen. Toch nam dit niet weg dat ik mezelf in de toekomst zeker een Meural zie kopen. Qua routers en repeaters was er veel Mesh en WiFi6.

Ring

Als enthousiast bezitter van een Ring Doorbell Pro wilde ik heel graag langs bij de makers van deze bel. Met ditzelfde enthousiasme werd ik ontvangen, zeker toen ik vertelde dat ik een Ring Doorbell Pro bezit. Vol informatie over de nieuw Ring Door View Cam en andere camera’s ging ik vol enthousiasme weg. We hebben tevens afgesproken dat ik een aantal extra producten krijgen om te koppelen met mijn Ring Doorbell Pro. Dan kan ik een meer gehele ervaring testen.

AVM/FRITZ!

Ik had wat tijd over dus ik besloot samen met het PR-Bureau een bezoekje te brengen aan AVM/FRITZ!. Ze hadden natuurlijk mijn hotel betaald en zijn sowieso een goede partner van NWTV tijdens bijvoorbeeld CampZone. Er zit een enorme toffe line-up aan te komen als het gaat om nieuwe routers (waaronder 5G) en Mesh-apparatuur om te zorgen dat de WiFi thuis perfect is. Nu wil het toeval dat ik veel problemen heb met de WiFi en die uitdaging nemen ze aan. Ik krijg binnenkort een hoop spullen opgestuurd om te kijken of ik mijn huis nog van een goede verbinding kan voorzien.

Sony

Alhoewel ik al bij de persconferentie aanwezig was, wilde ik graag nog even hands-on met de Xperia 5. De laatste officiële afspraak van de vrijdag bestond uit een presentatie en een hands-on momentje. Nu had ik eerder al gezegd zelf loyaal te zijn aan één telefoonmerk, maar toch kijk ik graag wat er verder is. De Xperia 5 is niet het beste toestel van Sony op dit moment (dat is de Xperia 1), maar heeft op wat kleine elementen na bijna helemaal hetzelfde te bieden. En dat was te zien! Helaas kon ik het gamen nog niet testen op het toestel.

persconferentiedag

Duitsland – Nederland

De avond sloot ik wederom af op mijn hotelkamer, maar wel met een klein vreugdemomentje. Nederland won van Duitsland in de EK-kwalificatie en om dan in Duitsland te zijn voelt nog net een beetje beter.

AVM-ontbijt

De IFA werd voor mij heel informeel afgesloten. Een ontbijt met alle Nederlanders bij AVM/FRITZ!, gezellig kletsen over de beurs en alles wat iedereen bezighield. Natuurlijk kwam de voetbalwedstrijd ook nog even aan de orde, aangezien AVM/FRITZ! een Duits merk is. Aangezien ik alle nieuwe producten al een dag eerder had gezien, kon ik iets langer chillen, om uiteindelijk de bus terug naar het hotel te pakken en van daaruit met een Uber weer naar het station.

hobbelige terugreis

Een terugrit vol hobbels

Nadat ik vier dagen lang de trein de hemel in heb geprezen, had ik natuurlijk kunnen verwachten dat het mis moest gaan op de terugweg. Dat was dus ook zo. Om te beginnen ging mijn trein niet. Gelukkig ging tegelijk met mijn trein wel een andere trein waar ik in mocht stappen. Maar ondanks dat ik eerste klas had, leek ik vier uur op de grond te moeten zitten. Uiteindelijk viel het mee en werd er plek gemaakt in de eerste klas en kon ik toch zitten. In de tweede trein moest ik overigens ook ineens van wagon wisselen, maar dat ging beter. Ik was op tijd en helemaal voldaan om 19.41 uur weer in Eindhoven.